Serveur d'exploration sur l'opéra

Attention, ce site est en cours de développement !
Attention, site généré par des moyens informatiques à partir de corpus bruts.
Les informations ne sont donc pas validées.

De l'empêchement lyrique de la nouvelle : nouvelle et livret d'opéra : l'oreille, la voix

Identifieur interne : 000582 ( PascalFrancis/Corpus ); précédent : 000581; suivant : 000583

De l'empêchement lyrique de la nouvelle : nouvelle et livret d'opéra : l'oreille, la voix

Auteurs : Thierry Ozwald

Source :

RBID : Francis:523-03-10304

Descripteurs français

English descriptors

Abstract

A number of opera librettos are adapted from short stories, or from failed novels, that is novels which do not attain polyphony and stay at the level of the novella, whose essence is the confrontation of mimetic doubles. For opera -but not librettos - transcends the material of the novella, much as does a good novel (but differently).

Notice en format standard (ISO 2709)

Pour connaître la documentation sur le format Inist Standard.

pA  
A01 01  1    @0 0047-4800
A03   1    @0 Littérature : (Paris, 1971)
A06       @2 127
A08 01  1  FRE  @1 De l'empêchement lyrique de la nouvelle : nouvelle et livret d'opéra : l'oreille, la voix
A11 01  1    @1 OZWALD (Thierry)
A20       @1 29-39
A21       @1 2002
A23 01      @0 FRE
A24 01      @0 eng
A43 01      @1 INIST @2 23970 @5 354000104918930030
A44       @0 0000 @1 © 2003 INIST-CNRS. All rights reserved.
A47 01  1    @0 523-03-10304
A60       @1 P
A61       @0 A
A64 01  1    @0 Littérature : (Paris. 1971)
A66 01      @0 FRA
A68 01  1  ENG  @1 Of the lyrical hitch to the Novella: Short stories and opera librettos
A99       @0 ref. et notes dissem.
C01 01    ENG  @0 A number of opera librettos are adapted from short stories, or from failed novels, that is novels which do not attain polyphony and stay at the level of the novella, whose essence is the confrontation of mimetic doubles. For opera -but not librettos - transcends the material of the novella, much as does a good novel (but differently).
C02 01  I    @0 523181 @1 III
C02 02  I    @0 523
C03 01  I  FRE  @0 France @2 NG @5 01
C03 01  I  ENG  @0 France @2 NG @5 01
C03 02  I  FRE  @0 Siècle 19-20 @2 ND @5 02
C03 02  I  ENG  @0 Century 19-20 @2 ND @5 02
C03 03  I  FRE  @0 Etude générique @2 NI @2 FM @5 03
C03 03  I  ENG  @0 Generic study @2 NI @2 FM @5 03
C03 04  I  FRE  @0 Forme brève @5 04
C03 04  I  ENG  @0 Brief form @5 04
C03 05  I  FRE  @0 Nouvelle @5 05
C03 05  I  ENG  @0 Short story @5 05
C03 06  I  FRE  @0 Livret d'opéra @5 06
C03 06  I  ENG  @0 Libretto @5 06
C03 07  I  FRE  @0 Lyrisme @5 07
C03 07  I  ENG  @0 Lyricism @5 07
C03 08  I  FRE  @0 Musique @5 08
C03 08  I  ENG  @0 Music @5 08
C03 09  I  FRE  @0 Polyphonie (musique) @5 09
C03 09  I  ENG  @0 Polyphony (music) @5 09
C03 10  I  FRE  @0 Voix @5 10
C03 10  I  ENG  @0 Voice @5 10
C03 11  I  FRE  @0 Mérimée (P.) @2 NF @2 FA @5 11
C03 11  I  ENG  @0 Mérimée (P.) @2 NF @2 FA @5 11
C03 12  I  FRE  @0 Scott (W.) @2 NF @2 FA @5 12
C03 12  I  ENG  @0 Scott (W.) @2 NF @2 FA @5 12
C03 13  I  FRE  @0 Perrault (C.) @2 NF @2 FA @5 13
C03 13  I  ENG  @0 Perrault (C.) @2 NF @2 FA @5 13
C03 14  I  FRE  @0 Gogol' (N. V.) @2 NF @2 FA @5 14
C03 14  I  ENG  @0 Gogol' (N. V.) @2 NF @2 FA @5 14
C03 15  I  FRE  @0 Nerval (G. de) @2 NF @2 FA @5 15
C03 15  I  ENG  @0 Nerval (G. de) @2 NF @2 FA @5 15
N21       @1 076
N82       @1 PSI

Format Inist (serveur)

NO : FRANCIS 523-03-10304 INIST
FT : De l'empêchement lyrique de la nouvelle : nouvelle et livret d'opéra : l'oreille, la voix
ET : (Of the lyrical hitch to the Novella: Short stories and opera librettos)
AU : OZWALD (Thierry)
DT : Publication en série; Niveau analytique
SO : Littérature : (Paris. 1971); ISSN 0047-4800; France; Da. 2002; No. 127; Pp. 29-39; Abs. anglais
LA : Français
EA : A number of opera librettos are adapted from short stories, or from failed novels, that is novels which do not attain polyphony and stay at the level of the novella, whose essence is the confrontation of mimetic doubles. For opera -but not librettos - transcends the material of the novella, much as does a good novel (but differently).
CC : 523181; 523
FD : France; Siècle 19-20; Etude générique; Forme brève; Nouvelle; Livret d'opéra; Lyrisme; Musique; Polyphonie (musique); Voix; Mérimée (P.); Scott (W.); Perrault (C.); Gogol' (N. V.); Nerval (G. de)
ED : France; Century 19-20; Generic study; Brief form; Short story; Libretto; Lyricism; Music; Polyphony (music); Voice; Mérimée (P.); Scott (W.); Perrault (C.); Gogol' (N. V.); Nerval (G. de)
LO : INIST-23970.354000104918930030
ID : 523

Links to Exploration step

Francis:523-03-10304

Le document en format XML

<record>
<TEI>
<teiHeader>
<fileDesc>
<titleStmt>
<title xml:lang="fr" level="a">De l'empêchement lyrique de la nouvelle : nouvelle et livret d'opéra : l'oreille, la voix</title>
<author>
<name sortKey="Ozwald, Thierry" sort="Ozwald, Thierry" uniqKey="Ozwald T" first="Thierry" last="Ozwald">Thierry Ozwald</name>
<affiliation>
<wicri:noCountry>no AF</wicri:noCountry>
</affiliation>
</author>
</titleStmt>
<publicationStmt>
<idno type="wicri:source">INIST</idno>
<idno type="inist">523-03-10304</idno>
<date when="2002">2002</date>
<idno type="stanalyst">FRANCIS 523-03-10304 INIST</idno>
<idno type="RBID">Francis:523-03-10304</idno>
<idno type="wicri:Area/PascalFrancis/Corpus">000582</idno>
</publicationStmt>
<sourceDesc>
<biblStruct>
<analytic>
<title xml:lang="fr" level="a">De l'empêchement lyrique de la nouvelle : nouvelle et livret d'opéra : l'oreille, la voix</title>
<author>
<name sortKey="Ozwald, Thierry" sort="Ozwald, Thierry" uniqKey="Ozwald T" first="Thierry" last="Ozwald">Thierry Ozwald</name>
<affiliation>
<wicri:noCountry>no AF</wicri:noCountry>
</affiliation>
</author>
</analytic>
<series>
<title level="j" type="main">Littérature : (Paris. 1971)</title>
<title level="j" type="abbreviated">Littérature : (Paris, 1971)</title>
<idno type="ISSN">0047-4800</idno>
<imprint>
<date when="2002">2002</date>
</imprint>
</series>
</biblStruct>
</sourceDesc>
<seriesStmt>
<title level="j" type="main">Littérature : (Paris. 1971)</title>
<title level="j" type="abbreviated">Littérature : (Paris, 1971)</title>
<idno type="ISSN">0047-4800</idno>
</seriesStmt>
</fileDesc>
<profileDesc>
<textClass>
<keywords scheme="KwdEn" xml:lang="en">
<term>Brief form</term>
<term>Century 19-20</term>
<term>France</term>
<term>Generic study</term>
<term>Gogol' (N. V.)</term>
<term>Libretto</term>
<term>Lyricism</term>
<term>Music</term>
<term>Mérimée (P.)</term>
<term>Nerval (G. de)</term>
<term>Perrault (C.)</term>
<term>Polyphony (music)</term>
<term>Scott (W.)</term>
<term>Short story</term>
<term>Voice</term>
</keywords>
<keywords scheme="Pascal" xml:lang="fr">
<term>France</term>
<term>Siècle 19-20</term>
<term>Etude générique</term>
<term>Forme brève</term>
<term>Nouvelle</term>
<term>Livret d'opéra</term>
<term>Lyrisme</term>
<term>Musique</term>
<term>Polyphonie (musique)</term>
<term>Voix</term>
<term>Mérimée (P.)</term>
<term>Scott (W.)</term>
<term>Perrault (C.)</term>
<term>Gogol' (N. V.)</term>
<term>Nerval (G. de)</term>
</keywords>
</textClass>
</profileDesc>
</teiHeader>
<front>
<div type="abstract" xml:lang="en">A number of opera librettos are adapted from short stories, or from failed novels, that is novels which do not attain polyphony and stay at the level of the novella, whose essence is the confrontation of mimetic doubles. For opera -but not librettos - transcends the material of the novella, much as does a good novel (but differently).</div>
</front>
</TEI>
<inist>
<standard h6="B">
<pA>
<fA01 i1="01" i2="1">
<s0>0047-4800</s0>
</fA01>
<fA03 i2="1">
<s0>Littérature : (Paris, 1971)</s0>
</fA03>
<fA06>
<s2>127</s2>
</fA06>
<fA08 i1="01" i2="1" l="FRE">
<s1>De l'empêchement lyrique de la nouvelle : nouvelle et livret d'opéra : l'oreille, la voix</s1>
</fA08>
<fA11 i1="01" i2="1">
<s1>OZWALD (Thierry)</s1>
</fA11>
<fA20>
<s1>29-39</s1>
</fA20>
<fA21>
<s1>2002</s1>
</fA21>
<fA23 i1="01">
<s0>FRE</s0>
</fA23>
<fA24 i1="01">
<s0>eng</s0>
</fA24>
<fA43 i1="01">
<s1>INIST</s1>
<s2>23970</s2>
<s5>354000104918930030</s5>
</fA43>
<fA44>
<s0>0000</s0>
<s1>© 2003 INIST-CNRS. All rights reserved.</s1>
</fA44>
<fA47 i1="01" i2="1">
<s0>523-03-10304</s0>
</fA47>
<fA60>
<s1>P</s1>
</fA60>
<fA61>
<s0>A</s0>
</fA61>
<fA64 i1="01" i2="1">
<s0>Littérature : (Paris. 1971)</s0>
</fA64>
<fA66 i1="01">
<s0>FRA</s0>
</fA66>
<fA68 i1="01" i2="1" l="ENG">
<s1>Of the lyrical hitch to the Novella: Short stories and opera librettos</s1>
</fA68>
<fA99>
<s0>ref. et notes dissem.</s0>
</fA99>
<fC01 i1="01" l="ENG">
<s0>A number of opera librettos are adapted from short stories, or from failed novels, that is novels which do not attain polyphony and stay at the level of the novella, whose essence is the confrontation of mimetic doubles. For opera -but not librettos - transcends the material of the novella, much as does a good novel (but differently).</s0>
</fC01>
<fC02 i1="01" i2="I">
<s0>523181</s0>
<s1>III</s1>
</fC02>
<fC02 i1="02" i2="I">
<s0>523</s0>
</fC02>
<fC03 i1="01" i2="I" l="FRE">
<s0>France</s0>
<s2>NG</s2>
<s5>01</s5>
</fC03>
<fC03 i1="01" i2="I" l="ENG">
<s0>France</s0>
<s2>NG</s2>
<s5>01</s5>
</fC03>
<fC03 i1="02" i2="I" l="FRE">
<s0>Siècle 19-20</s0>
<s2>ND</s2>
<s5>02</s5>
</fC03>
<fC03 i1="02" i2="I" l="ENG">
<s0>Century 19-20</s0>
<s2>ND</s2>
<s5>02</s5>
</fC03>
<fC03 i1="03" i2="I" l="FRE">
<s0>Etude générique</s0>
<s2>NI</s2>
<s2>FM</s2>
<s5>03</s5>
</fC03>
<fC03 i1="03" i2="I" l="ENG">
<s0>Generic study</s0>
<s2>NI</s2>
<s2>FM</s2>
<s5>03</s5>
</fC03>
<fC03 i1="04" i2="I" l="FRE">
<s0>Forme brève</s0>
<s5>04</s5>
</fC03>
<fC03 i1="04" i2="I" l="ENG">
<s0>Brief form</s0>
<s5>04</s5>
</fC03>
<fC03 i1="05" i2="I" l="FRE">
<s0>Nouvelle</s0>
<s5>05</s5>
</fC03>
<fC03 i1="05" i2="I" l="ENG">
<s0>Short story</s0>
<s5>05</s5>
</fC03>
<fC03 i1="06" i2="I" l="FRE">
<s0>Livret d'opéra</s0>
<s5>06</s5>
</fC03>
<fC03 i1="06" i2="I" l="ENG">
<s0>Libretto</s0>
<s5>06</s5>
</fC03>
<fC03 i1="07" i2="I" l="FRE">
<s0>Lyrisme</s0>
<s5>07</s5>
</fC03>
<fC03 i1="07" i2="I" l="ENG">
<s0>Lyricism</s0>
<s5>07</s5>
</fC03>
<fC03 i1="08" i2="I" l="FRE">
<s0>Musique</s0>
<s5>08</s5>
</fC03>
<fC03 i1="08" i2="I" l="ENG">
<s0>Music</s0>
<s5>08</s5>
</fC03>
<fC03 i1="09" i2="I" l="FRE">
<s0>Polyphonie (musique)</s0>
<s5>09</s5>
</fC03>
<fC03 i1="09" i2="I" l="ENG">
<s0>Polyphony (music)</s0>
<s5>09</s5>
</fC03>
<fC03 i1="10" i2="I" l="FRE">
<s0>Voix</s0>
<s5>10</s5>
</fC03>
<fC03 i1="10" i2="I" l="ENG">
<s0>Voice</s0>
<s5>10</s5>
</fC03>
<fC03 i1="11" i2="I" l="FRE">
<s0>Mérimée (P.)</s0>
<s2>NF</s2>
<s2>FA</s2>
<s5>11</s5>
</fC03>
<fC03 i1="11" i2="I" l="ENG">
<s0>Mérimée (P.)</s0>
<s2>NF</s2>
<s2>FA</s2>
<s5>11</s5>
</fC03>
<fC03 i1="12" i2="I" l="FRE">
<s0>Scott (W.)</s0>
<s2>NF</s2>
<s2>FA</s2>
<s5>12</s5>
</fC03>
<fC03 i1="12" i2="I" l="ENG">
<s0>Scott (W.)</s0>
<s2>NF</s2>
<s2>FA</s2>
<s5>12</s5>
</fC03>
<fC03 i1="13" i2="I" l="FRE">
<s0>Perrault (C.)</s0>
<s2>NF</s2>
<s2>FA</s2>
<s5>13</s5>
</fC03>
<fC03 i1="13" i2="I" l="ENG">
<s0>Perrault (C.)</s0>
<s2>NF</s2>
<s2>FA</s2>
<s5>13</s5>
</fC03>
<fC03 i1="14" i2="I" l="FRE">
<s0>Gogol' (N. V.)</s0>
<s2>NF</s2>
<s2>FA</s2>
<s5>14</s5>
</fC03>
<fC03 i1="14" i2="I" l="ENG">
<s0>Gogol' (N. V.)</s0>
<s2>NF</s2>
<s2>FA</s2>
<s5>14</s5>
</fC03>
<fC03 i1="15" i2="I" l="FRE">
<s0>Nerval (G. de)</s0>
<s2>NF</s2>
<s2>FA</s2>
<s5>15</s5>
</fC03>
<fC03 i1="15" i2="I" l="ENG">
<s0>Nerval (G. de)</s0>
<s2>NF</s2>
<s2>FA</s2>
<s5>15</s5>
</fC03>
<fN21>
<s1>076</s1>
</fN21>
<fN82>
<s1>PSI</s1>
</fN82>
</pA>
</standard>
<server>
<NO>FRANCIS 523-03-10304 INIST</NO>
<FT>De l'empêchement lyrique de la nouvelle : nouvelle et livret d'opéra : l'oreille, la voix</FT>
<ET>(Of the lyrical hitch to the Novella: Short stories and opera librettos)</ET>
<AU>OZWALD (Thierry)</AU>
<DT>Publication en série; Niveau analytique</DT>
<SO>Littérature : (Paris. 1971); ISSN 0047-4800; France; Da. 2002; No. 127; Pp. 29-39; Abs. anglais</SO>
<LA>Français</LA>
<EA>A number of opera librettos are adapted from short stories, or from failed novels, that is novels which do not attain polyphony and stay at the level of the novella, whose essence is the confrontation of mimetic doubles. For opera -but not librettos - transcends the material of the novella, much as does a good novel (but differently).</EA>
<CC>523181; 523</CC>
<FD>France; Siècle 19-20; Etude générique; Forme brève; Nouvelle; Livret d'opéra; Lyrisme; Musique; Polyphonie (musique); Voix; Mérimée (P.); Scott (W.); Perrault (C.); Gogol' (N. V.); Nerval (G. de)</FD>
<ED>France; Century 19-20; Generic study; Brief form; Short story; Libretto; Lyricism; Music; Polyphony (music); Voice; Mérimée (P.); Scott (W.); Perrault (C.); Gogol' (N. V.); Nerval (G. de)</ED>
<LO>INIST-23970.354000104918930030</LO>
<ID>523</ID>
</server>
</inist>
</record>

Pour manipuler ce document sous Unix (Dilib)

EXPLOR_STEP=$WICRI_ROOT/Wicri/Musique/explor/OperaV1/Data/PascalFrancis/Corpus
HfdSelect -h $EXPLOR_STEP/biblio.hfd -nk 000582 | SxmlIndent | more

Ou

HfdSelect -h $EXPLOR_AREA/Data/PascalFrancis/Corpus/biblio.hfd -nk 000582 | SxmlIndent | more

Pour mettre un lien sur cette page dans le réseau Wicri

{{Explor lien
   |wiki=    Wicri/Musique
   |area=    OperaV1
   |flux=    PascalFrancis
   |étape=   Corpus
   |type=    RBID
   |clé=     Francis:523-03-10304
   |texte=   De l'empêchement lyrique de la nouvelle : nouvelle et livret d'opéra : l'oreille, la voix
}}

Wicri

This area was generated with Dilib version V0.6.21.
Data generation: Thu Apr 14 14:59:05 2016. Site generation: Thu Jan 4 23:09:23 2024