Difference between revisions of "User:Jacques Ducloy/Test/Score"

From Wicri Music
imported>Jacques Ducloy
(Monasterio de Santa Clara)
imported>Jacques Ducloy
(Momenti Napoletani)
 
(54 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
 +
This page aims at testing [[Lilypond]] from a hand writen score.
 
==Momenti Napoletani==
 
==Momenti Napoletani==
 +
;Authors:
 +
* arrangement : Massimo Di Biaggo
 +
Momenti napoletani
 +
 +
#  "  O  sole  mio  ",  (1898),  mus.  Eduardo  Di  Capua,  tex. Giovanni Capurro ;
 +
#  "  Te  voglio  bene  assaje  ",  (1835),  mus.  attrib. Gaetano Donizetti, tex. Raffaele Sacco ;
 +
#  "  Tammuriata  nera  ",  (1944),  mus.  E.  A.  Mario,  tex. Eduardo Nicolardi ;
 +
#  "  Munastero  'e  Santa  Chiara  ",  (1945),  mus.  Alfr
 +
edo
 +
Barberis, tex. Michele Galdieri ;
 +
#  "  Voce  'e  notte  ",  (1904),  mus.  Ernesto  De  Curti
 +
s,  tex.
 +
Eduardo Nicolardi ;
 +
#  "  'O  surdato  'nnamurato  ",  (1915),  mus.  Enrico  C
 +
annio,
 +
tex. Aniello Calafino ;
 +
# " Tarantella napolitana " (dans "Piedigrotta", o
 +
pera buffa),
 +
(1852), mus. Luigi Ricci, tex. Marco D'Arienzo ;
 +
#  "  Funiculí  funicula  ",  (1880),  mus.  Luigi  Denza,
 +
  tex.
 +
Peppino Turco
 +
(1991, arr.)
 +
 
===Part 1===
 
===Part 1===
 
   
 
   
Line 10: Line 35:
 
   \time 4/4
 
   \time 4/4
 
  \autoBeamOff
 
  \autoBeamOff
   c2.\mf bes8 a8  g4 f2. ~ f1  
+
   c2.\mf ( bes8 a8  g4 f2. ~ f1 )
   f'2.\f e8 d8 e4 c2. ~ c1  | r2 r4 c des2 des | r4 bes4 f'2 ~ f2. des4 c2 c2
+
   f'2.\f ( e8 d8 e4 ) c2. ~ c1  | r2 r4 c des2 des | r4 bes4 f'2 ~ f2. des4 c2 c2
 
   r4 a g f c'1  | r4 a g2 ~g4 f4 f2\fermata
 
   r4 a g f c'1  | r4 a g2 ~g4 f4 f2\fermata
 
    
 
    
Line 72: Line 97:
 
</score>
 
</score>
  
===Monasterio de Santa Clara===
+
===Monasterio de Santa Clara page 1===
  
 
<score vorbis="1">
 
<score vorbis="1">
Line 90: Line 115:
 
   c c d d f f  | e e  
 
   c c d d f f  | e e  
 
   c c  d d a' a a2
 
   c c  d d a' a a2
 +
  }
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
 +
  Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
 +
  \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
 +
  Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
 +
  \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
 +
  \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}
 +
 +
}}
 +
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
 +
    \override LyricText.font-shape = #'italic
 +
  Mu -- nas -- te -- rio'e San -- ta Chia -- ra
 +
  Ten -- go'o co -- re scu -- ro scu -- ro
 +
  Ma  pec -- ché, pec -- ché ogne se -- ra
 +
  Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e -- ra?
 +
  Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e
 +
 
 +
}}
 +
}
 +
\new Staff {
 +
\relative c'' {
 +
  \key d \minor
 +
  \time 2/4
 +
\autoBeamOff
 +
  r4 c,8 d c d f fis f2 a
 +
  r4 f8 g f e d e d2 d2
 +
  r4 c8 c b b b b bes^\markup { ( \flat ) } bes
 +
  bes bes bes bes d d c c
 +
  bes bes bes bes g' g f2
 +
 +
}
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
  
 +
  Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
 +
  \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
 +
  Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
 +
  \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
 +
  \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}
 +
 +
}}
 +
}
 +
\new Staff {
 +
\relative c'' {
 +
  \key d \minor
 +
  \time 2/4
 +
\autoBeamOff
 +
  r4 c8 cis c c d dis dis2 e
 +
  r4 d8 e d c c c < c a >2 <c a>
 +
  r4 a8 a aes aes aes aes g g
 +
  g g g g a a a a
 +
  g g g g c c c2
 +
 +
}
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
 +
    Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
 +
  \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
 +
  Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
 +
  \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
 +
  \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}
 +
 +
}}
 +
 +
}
 +
\new Staff {
 +
\relative c'' {
 +
  \key d \minor
 +
  \time 2/4
 +
  \clef bass
 +
\autoBeamOff
 +
  r4 c,8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
 +
  r4 g8 a g f f f f2 f2
 +
  r4 f8 f f f f f | f f
 +
  e e f f g g g g
 +
  f f f f e e f2
 +
 +
}
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
 +
    Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
 +
  \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
 +
  Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
 +
  \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
 +
  \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}
 +
 +
}}
 +
}
 +
>>
 +
</score>
 +
 +
===Monasterio de Santa Clara page 2===
 +
 +
<score raw="1">
 +
\header {
 +
  title = "Momenti Napoletani"
 +
  subtitle = "Monasterio de Santa Clara "
 +
    subsubtitle = "Page 2"
 +
  composer = " M. Di Biago ; "
 +
 +
}
 +
 +
<<
 +
 +
\new Staff {
 +
\relative c'' {
 +
  \key d \minor
 +
  \time 2/4
 +
\autoBeamOff
 +
\set Score.currentBarNumber = #16
 
   r4 c,8 d e f g a bes2 c2
 
   r4 c,8 d e f g a bes2 c2
 
   r4 bes8 c bes a g a g2 g2
 
   r4 bes8 c bes a g a g2 g2
Line 99: Line 236:
 
\addlyrics {  
 
\addlyrics {  
 
\lyricmode {
 
\lyricmode {
  Mu -- nas -- te -- rio'e San -- ta Chia -- ra
+
 
  Ten -- go'o co -- re scu -- ro scu -- ro
+
   Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
   Ma  pec -- ché, pec -- ché ogne se -- ra
+
   \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
  Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e -- ra?
+
   \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
  Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e
+
   Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
  Fun -- ta -- nel -- la'e Ca -- pe -- mon -- te
+
   Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè } ?
   Chris -- tu co -- re mme se schian -- ta
 
   Quan -- no sen -- to'e di di'a gen -- te
 
   Ca s'e fat -- to ma -- la -- men  -- te
 
   Sto pa -- e -- se, ma pec -- che?
 
 
}}
 
}}
  
 
\addlyrics {  
 
\addlyrics {  
 
\lyricmode {
 
\lyricmode {
 
+
    \override LyricText.font-shape = #'italic
  Mou -- nas -- te -- rio'é Sanc -- ta Khia -- ra
+
 
  Ten -- ngo  co -- re chkou  -- ro chkou -- ro
 
  Ma  pec -- ché, pec -- ché ogne se -- ra
 
  Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e -- ra?
 
  Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e
 
 
   Fun -- ta -- nel -- la'e  Ca -- pe -- mon -- te
 
   Fun -- ta -- nel -- la'e  Ca -- pe -- mon -- te
 
   Chris -- tu co -- re mme se schian -- ta
 
   Chris -- tu co -- re mme se schian -- ta
   Quan -- no sen -- to'e di di'a ggen -- te
+
   Quan -- no sen -- to'e di di'a gen -- te
   Ca s'e fat -- to ma -- la -- men  -te
+
   Ca s'è fat -- to ma -- la -- men  -- te
   Sto pa -- e -- se, ma pec -- che?
+
   Stu pa -- e -- se... ma pec -- ché?
 
}}
 
}}
 
}
 
}
Line 131: Line 260:
 
   \time 2/4
 
   \time 2/4
 
  \autoBeamOff
 
  \autoBeamOff
  r4 c,8 d c d f fis f2 a
 
  r4 f8 g f e d e d2 d2
 
  r4 c8 c b b b b bes^\markup { ( \flat ) } bes
 
  bes bes bes bes d d c c
 
  bes bes bes bes g' g f2
 
  
 
   r4 c8 d c d f fis f2 a
 
   r4 c8 d c d f fis f2 a
Line 146: Line 270:
 
\lyricmode {
 
\lyricmode {
  
   Mou -- nas -- te -- rio'é Sanc -- ta Khia -- ra
+
   Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
  Ten -- ngo  co -- re chkou  -- ro chkou -- ro
+
   \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
  Ma  pec -- ché, pec -- ché ogne se -- ra
+
   \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
  Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e -- ra?
+
   Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
  Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e
+
   Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè } ?
  Fun -- ta -- nel -- la'e Ca -- pe -- mon -- te
 
   Chris -- tu co -- re mme se schian -- ta
 
   Quan -- no sen -- to'e di di'a ggen -- te
 
   Ca s'e fat -- to ma -- la -- men  -te
 
   Sto pa -- e -- se, ma pec -- che?
 
 
}}
 
}}
 
}
 
}
Line 163: Line 282:
 
   \time 2/4
 
   \time 2/4
 
  \autoBeamOff
 
  \autoBeamOff
  r4 c8 cis c c d dis dis2 e
+
 
  r4 d8 e d c c c < c a >2 <c a>
 
  r4 a8 a aes aes aes aes g g
 
  g g g g a a a a
 
  g g g g c c c2
 
 
   r4 c8 cis c c d dis dis2 e
 
   r4 c8 cis c c d dis dis2 e
 
   r4 d8 e d c c c < c a >2 <c a>
 
   r4 d8 e d c c c < c a >2 <c a>
Line 174: Line 289:
 
   g g  g g a a a2 bes a  
 
   g g  g g a a a2 bes a  
 
}
 
}
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
 +
 +
  Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
 +
  \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
 +
  \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
 +
  Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
 +
  Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè } ?
 +
}}
 +
 
}
 
}
 
  \new Staff {
 
  \new Staff {
Line 181: Line 306:
 
   \clef bass
 
   \clef bass
 
  \autoBeamOff
 
  \autoBeamOff
 +
 
   r4 c,8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
 
   r4 c,8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
  r4 g8 a g f f f f2 f2
 
  r4 f8 f f f f f | f f
 
  e e f f g g g g
 
  f f f f e e f2
 
  r4 c'8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
 
 
   r4 g8 a g f f f f2 f2
 
   r4 g8 a g f f f f2 f2
 
   r4 f8 f f f f f | f f  
 
   r4 f8 f f f f f | f f  
Line 192: Line 313:
 
   f f f f e e f2 bes,2 f2  
 
   f f f f e e f2 bes,2 f2  
 
}
 
}
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
 +
 +
  Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
 +
  \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
 +
  \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
 +
  Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
 +
  Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè } ?
 +
 +
}}
 
}
 
}
 +
 
>>
 
>>
 +
 +
 +
 +
 
</score>
 
</score>
  
 
===Documentation===
 
===Documentation===
 
Texte : http://www.sorrentoradio.com/prova/testinapoli/doc280.htm
 
Texte : http://www.sorrentoradio.com/prova/testinapoli/doc280.htm
 +
===Test mise en page complète===
 +
<score raw="1">
 +
\header {
 +
  title = "Momenti Napoletani"
 +
  subtitle = "Monasterio de Santa Clara "
 +
  composer = " M. Di Biago ; "
 +
}
 +
 +
 +
 +
bcdSoprano =  \relative c''{
 +
  r4 bes8 c bes a g a g2 g2
 +
  r4 f8 f  d d e e c c |
 +
  c c d d f f  | e e
 +
}
 +
debutAlto = \relative c'' {
 +
  r4 c,8 d c d f fis f2 a
 +
  r4 f8 g f e d e d2 d2
 +
  r4 c8 c b b b b bes^\markup { ( \flat ) } bes
 +
  bes bes bes bes d d c c
 +
}
 +
debutTenor = \relative c''{
 +
  r4 c8 cis c c d dis ees2 e
 +
  r4 d8 e d c c c < c a >2 <c a>
 +
  r4 a8 a aes aes aes aes g g
 +
  g g g g a a a a
 +
}
 +
debutBass = \relative c' {
 +
  r4 c8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
 +
  r4 g8 a g f f f f2 f2
 +
  r4 f8 f f f f f | f f
 +
  e8 e f f g g g g
 +
}
 +
 +
 +
Mounasterio = \lyricmode {
 +
  Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra }
 +
Tenngo =  \lyricmode {
 +
  \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro }
 +
MaPekke = \lyricmode {
 +
      Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè }
 +
PenzoA =  \lyricmode {
 +
      \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?}
 +
PenzoB = \lyricmode {
 +
      \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}}
 +
stropheB = \lyricmode {
 +
    Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
 +
  \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
 +
  \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
 +
  Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
 +
  Stou \markup { \underline pa } -- é -- sé, ma pek -- \markup { \underline khè?}
 +
}
 +
 +
 +
\paper {
 +
  top-margin = 20
 +
 +
  bottom-margin = 10
 +
 +
}
 +
 +
<<
 +
 +
 +
\new Staff {
 +
 +
  \key d \minor
 +
  \time 2/4
 +
\autoBeamOff
 +
  \relative c' { r4^\markup { \small \bold \italic Largo } c8 d e f g a bes2 c2 }
 +
  \bcdSoprano
 +
  \relative c' {  c8 c  d d bes' bes a2 }
 +
  \pageBreak
 +
  \relative c' { r4 c8 d e f g a bes2 c2 }
 +
  \bcdSoprano
 +
  \relative c' {  c8 c d d g g f2\> ~ f2 ~ f2\!\fermata  }
 +
}
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
 +
    \Mounasterio \Tenngo \MaPekke \PenzoA \PenzoB \stropheB
 +
}}
 +
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
 +
    \override LyricText.font-shape = #'italic
 +
  Mu -- nas -- te -- rio'e San -- ta Chia -- ra
 +
  Ten -- go'o co -- re scu -- ro scu -- ro
 +
  Ma  pec -- ché, pec -- ché ogne se -- ra
 +
  Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e -- ra?
 +
  Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e
 +
 +
  Fun -- ta -- nel -- la'e  Ca -- pe -- mon -- te
 +
  Chris -- tu co -- re mme se schian -- ta
 +
  Quan -- no sen -- to'e di di'a gen -- te
 +
  Ca s'è fat -- to ma -- la -- men  -- te
 +
  Stu pa -- e -- se... ma pec -- ché?
 +
}}
 +
 +
\new Staff {
 +
  \key d \minor
 +
  \time 2/4
 +
\autoBeamOff
 +
\debutAlto
 +
\relative c' {  bes8 bes bes bes g' g f2 }
 +
\debutAlto
 +
\relative c' {  bes8 bes bes bes des des c2\> des c\!\fermata }
 +
}
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
 +
    \Mounasterio \Tenngo  \MaPekke \PenzoA \PenzoB  \stropheB - -
 +
}}
 +
 +
\new Staff {
 +
  \key d \minor
 +
  \time 2/4
 +
\autoBeamOff
 +
\debutTenor
 +
\relative c'' {  g8 g g g c c c2 }
 +
\debutTenor
 +
\relative c'' {  g8 g g g a a a2\> bes a\!\fermata  }
 +
}
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
 +
    \Mounasterio \Tenngo  \MaPekke \PenzoA \PenzoB  \stropheB - -
 +
}}
 +
 +
\new Staff {
 +
  \key d \minor
 +
  \time 2/4
 +
\autoBeamOff
 +
  \clef bass
 +
\debutBass
 +
\relative c {  f8 f f f e e f2 }
 +
\debutBass
 +
\relative c {  f8 f f f e e f2\> bes,2 f2\!\fermata }
 +
}
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
 +
    \Mounasterio \Tenngo  \MaPekke \PenzoA \PenzoB  \stropheB - -
 +
}}
 +
>>
 +
 +
</score>
 +
 +
===Partitions par pupitre===
 +
 +
<score vorbis="1">
 +
 +
 +
 +
<<
 +
\new Staff {
 +
  \key d \minor
 +
  \time 2/4
 +
\autoBeamOff
 +
  \clef bass
 +
\relative c' {
 +
  r4 c8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
 +
  r4 g8 a g f f f f2 f2
 +
  r4 f8 f f f f f | f f
 +
  e8 e f f g g g g
 +
}
 +
\relative c {  f8 f f f e e f2 }
 +
\relative c' {
 +
  r4 c8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
 +
  r4 g8 a g f f f f2 f2
 +
  r4 f8 f f f f f | f f
 +
  e8 e f f g g g g
 +
}
 +
\relative c {  f8 f f f e e f2\> bes,2 f2\!\fermata }}
 +
 +
\addlyrics {
 +
\lyricmode {
 +
  Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
 +
  \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
 +
  Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
 +
 +
      \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
 +
 +
      \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}
 +
 +
    Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
 +
  \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
 +
  \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
 +
  Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
 +
  Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè?}
 +
}}
 +
>>
 +
</score>
 +
 
==First tests==
 
==First tests==
  
 
===First test===
 
===First test===
<score vorbis="1">\relative c'' { \time 4/4 \key c \major  
+
<score>
 +
\relative c'' { \time 4/4 \key c \major  
 
c4 g8 g a4 g r b^> c^> r \bar "|." }  
 
c4 g8 g a4 g r b^> c^> r \bar "|." }  
\addlyrics { Shave and a hair -- cut: two bits. }</score>
+
\addlyrics { Shave and a hair -- cut: two bits. }
 +
</score>
  
 
===Mozart===
 
===Mozart===

Latest revision as of 01:08, 14 February 2018

This page aims at testing Lilypond from a hand writen score.

Momenti Napoletani

Authors
  • arrangement : Massimo Di Biaggo

Momenti napoletani

  1. " O sole mio ", (1898), mus. Eduardo Di Capua, tex. Giovanni Capurro ;
  2. " Te voglio bene assaje ", (1835), mus. attrib. Gaetano Donizetti, tex. Raffaele Sacco ;
  3. " Tammuriata nera ", (1944), mus. E. A. Mario, tex. Eduardo Nicolardi ;
  4. " Munastero 'e Santa Chiara ", (1945), mus. Alfr

edo Barberis, tex. Michele Galdieri ;

  1. " Voce 'e notte ", (1904), mus. Ernesto De Curti

s, tex. Eduardo Nicolardi ;

  1. " 'O surdato 'nnamurato ", (1915), mus. Enrico C

annio, tex. Aniello Calafino ;

  1. " Tarantella napolitana " (dans "Piedigrotta", o

pera buffa), (1852), mus. Luigi Ricci, tex. Marco D'Arienzo ;

  1. " Funiculí funicula ", (1880), mus. Luigi Denza,
 tex.

Peppino Turco (1991, arr.)

Part 1


<<

 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 4/4
 \autoBeamOff
   c2.\mf ( bes8 a8  g4 f2. ~ f1 )
   f'2.\f ( e8 d8 e4 ) c2. ~ c1  | r2 r4 c des2 des | r4 bes4 f'2 ~ f2. des4 c2 c2
   r4 a g f c'1  | r4 a g2 ~g4 f4 f2\fermata
   
}
\addlyrics { 
\lyricmode {
 che  bel -- la co -- sa   che bel -- la co -- sa  | o so -- le | o so -- le  mi -- o 
 | sta n'fronte a te  sta n'fronte a te 
}}
\addlyrics { 
\lyricmode {
 ké \markup { \underline bel} -- la co -- za   ké bel -- la co -- za  | o so -- lé | o so -- lé  mi -- yo 
 | sta n'fronte a te  sta n'fronte a te 
}}
}

  \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 4/4
 \autoBeamOff
  r1 r2 r8 c,8 c8 c8 des2 c2  r1 r2 r8 a'8 a8 a8 g2 a2
  r2 r4 a f2 f2 r4 f f2 ~ f2. g4 a2 a2 r4 f d c  f2  e2  r4 e d2 ~ d4 d4 des2\fermata
}
\addlyrics { 
\lyricmode {
 o so -- le mi -- o          o so -- le mi -- o  o so -- le  o so -- le  mi -- o
 | sta n'fronte a te - sta n'fronte a te 
}}
}
  \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 4/4
 \autoBeamOff
  r1 r2 r8 a8 a8 a8 bes2 a2  r1 r2 r8 c8 c c ees2 c2
  r2 r4 c bes2 bes2  r4 des4  des2 ~ des2. ees4  f2 <c f> r4 c bes a bes1 r4 c bes2 ~ bes4 c bes2\fermata
}
\addlyrics { 
\lyricmode {
 o so -- le mi -- o       o so -- le mi -- o   o so -- le   o so -- le mi -- o
 | sta n'fronte a te - sta n'fronte a te 
}}
}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 4/4
 \autoBeamOff
 \clef bass
  r1 r2 r8 f,,8 f f f2 f2    r1 r2 r8 g g g bes2 g2   r2 r4 f bes,2 bes2 r4 bes'4 bes2 ~bes2. bes4 f2 f2 | r4 f f f g1 r4 g g2  ~ g4 g g2\fermata
}
\addlyrics { 
\lyricmode {
 o so -- le mi -- o       o so -- le mi -- o    o so -- le  o so -- le  mi -- o
 | sta n'fronte a te  sta n'fronte a te 
}}
}
>>

Monasterio de Santa Clara page 1


\header {
Monasterio = 12 
}
<<

 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff
   r4 c,8 d e f g a bes2 c2
   r4 bes8 c bes a g a g2 g2
   r4 f8 f  d d e e c c |
   c c d d f f  | e e 
   c c  d d a' a a2
   }
\addlyrics { 
\lyricmode {
   Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
   \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
   Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}

}}

\addlyrics { 
\lyricmode {
    \override LyricText.font-shape = #'italic
   Mu -- nas -- te -- rio'e San -- ta Chia -- ra
   Ten -- go'o co -- re scu -- ro scu -- ro
   Ma  pec -- ché, pec -- ché ogne se -- ra
   Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e -- ra?
   Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e
   
}}
}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff
  r4 c,8 d c d f fis f2 a
  r4 f8 g f e d e d2 d2
  r4 c8 c b b b b bes^\markup { ( \flat ) } bes 
  bes bes bes bes d d c c
  bes bes bes bes g' g f2

}
\addlyrics { 
\lyricmode {

   Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
   \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
   Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}

}}
}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff
  r4 c8 cis c c d dis dis2 e
  r4 d8 e d c c c < c a >2 <c a>
  r4 a8 a aes aes aes aes g g 
  g g g g a a a a 
  g g g g c c c2

}
\addlyrics { 
\lyricmode {
    Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
   \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
   Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}

}}

}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
  \clef bass
 \autoBeamOff
  r4 c,8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
  r4 g8 a g f f f f2 f2
  r4 f8 f f f f f | f f 
  e e f f g g g g 
  f f f f e e f2

}
\addlyrics { 
\lyricmode {
    Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
   \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
   Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}

}}
}
>>

Monasterio de Santa Clara page 2


\header {
  title = "Momenti Napoletani"
   subtitle = "Monasterio de Santa Clara "
    subsubtitle = "Page 2"
  composer = " M. Di Biago ; "
 
}

<<

 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff
\set Score.currentBarNumber = #16
   r4 c,8 d e f g a bes2 c2
   r4 bes8 c bes a g a g2 g2
   r4 f8 f  d d e e c c |
   c c d d f f  | e e 
   c c d d g g f2 ~ f2 ~ f2 
   }
\addlyrics { 
\lyricmode {
  
   Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
   \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
   \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
   Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
   Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè } ?
}}

\addlyrics { 
\lyricmode {
    \override LyricText.font-shape = #'italic

   Fun -- ta -- nel -- la'e  Ca -- pe -- mon -- te
   Chris -- tu co -- re mme se schian -- ta
   Quan -- no sen -- to'e di di'a gen -- te
   Ca s'è fat -- to ma -- la -- men  -- te
   Stu pa -- e -- se... ma pec -- ché?
}}
}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff

  r4 c8 d c d f fis f2 a
  r4 f8 g f e d e d2 d2
  r4 c8 c b b b b bes^\markup { ( \flat ) } bes 
  bes bes bes bes d d c c
  bes bes bes bes des des c2 des c
}
\addlyrics { 
\lyricmode {

   Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
   \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
   \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
   Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
   Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè } ?
}}
}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff

  r4 c8 cis c c d dis dis2 e
  r4 d8 e d c c c < c a >2 <c a>
  r4 a8 a aes aes aes aes g g 
  g g g g a a a a  
  g g  g g a a a2 bes a 
}
\addlyrics { 
\lyricmode {

   Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
   \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
   \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
   Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
   Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè } ?
}}

}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
  \clef bass
 \autoBeamOff

  r4 c,8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
  r4 g8 a g f f f f2 f2
  r4 f8 f f f f f | f f 
  e e f f g g g g 
  f f f f e e f2 bes,2 f2 
}
\addlyrics { 
\lyricmode {

   Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
   \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
   \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
   Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
   Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè } ?

}}
}

>>

Documentation

Texte : http://www.sorrentoradio.com/prova/testinapoli/doc280.htm

Test mise en page complète

Page 1Page 2

Partitions par pupitre





<<
 \new Staff {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff
  \clef bass
\relative c' {
  r4 c8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
  r4 g8 a g f f f f2 f2
  r4 f8 f f f f f | f f 
  e8 e f f g g g g 
}
 \relative c {  f8 f f f e e f2 }
\relative c' {
  r4 c8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
  r4 g8 a g f f f f2 f2
  r4 f8 f f f f f | f f 
  e8 e f f g g g g 
}
 \relative c {  f8 f f f e e f2\> bes,2 f2\!\fermata }}

\addlyrics { 
\lyricmode {
   Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra 
   \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro 
   Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè 

      \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?

      \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}

    Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
   \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
   \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
   Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
   Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè?}
}}
>>

First tests

First test


\relative c'' { \time 4/4 \key c \major 
c4 g8 g a4 g r b^> c^> r \bar "|." } 
\addlyrics { Shave and a hair -- cut: two bits. }

Mozart


  <<
    \new Staff {
      \set Staff.vocalName = \markup \smallCaps Salieri
      \new Voice = "sal" {
        \relative c {
         \key c \minor
          \clef "bass"
          \time 4/4
          \autoBeamOff
          r2 bes'4 g8 f8 ees8 r8 ees4 d8 ees8 g8 ees8 c4 r4 r4 
          ees4 d8 ees f g bes4 aes8 r8 r4 f8 g8 aes4 r4 
          c bes8 aes8 g4 f8 r8 r2 aes8 aes8 g f ees4 d8 r8 r2
          r8 g8 ees f g4. g8 | bes aes g f e4 f8 r8 |
          r8 g c bes a g g r | r a a8. d16 d4 g,8 r8 |
        }
      }
    }
      \new Lyrics  \lyricsto "sal" {
         Все го -- во -- рят нет пра -- вды на зем -- ле.
         Но пра -- вды нет и вы -- ше. Для ме -- ня
         Так э -- то я -- сно, как п -- рос -- тая гам -- ма.
         Ро -- дил -- ся я с'лю -- бо -- ви -- ю к искус -- ству;
         Ре -- бен -- ком бу -- ду -- чи, ког -- да вы -- со -- ко
      }
     \new Lyrics  \lyricsto "sal" {
     \override LyricText.font-shape = #'italic
          Fsie ga -- va -- riát: nyet prá -- vdy na ziem -- lié.
          No prá -- vdy niet i vý -- she. Dlia mie -- ñiá
          tak e -- ta i -- ásna, kak p -- ras -- táia gám -- ma.
          Ra -- díl -- s´a ia s'liu -- bó -- vi -- u k iskús -- stvu; 
          rie -- bión -- kam bú -- du -- chi, kag -- dá vy -- só -- ka
      }
      \new Lyrics  \lyricsto "sal" {
        Some peo -- ple say there is no right on earth.
        Not in the hea -- vens, nei -- ther! This to me
        Ap -- pears as clear as a -- ny sim -- ple sca -- le.
        I came in -- to this worl -- d in love with art.
        Yet on a child -- hood day, when in the heigh -- ts
      }
      \new Lyrics  \lyricsto "sal"  {
        On dit par -- tout pas de jus -- tice sur Terre
        Pire pas de jus -- tice aux cieux C'est pour moi
        Aus -- si é -- vi -- dent que de jou -- er  une gamme.
        Je suis né, moi, a -- vec  un a -- mour de l'art.
        É -- tant pe -- tit en -- fant, lorsque dans les hau -- teurs  
      }


  >>