User:Jacques Ducloy/Test/Score

From Wicri Music

This page aims at testing Lilypond from a hand writen score.

Momenti Napoletani

Authors
  • arrangement : Massimo Di Biaggo

Momenti napoletani

  1. " O sole mio ", (1898), mus. Eduardo Di Capua, tex. Giovanni Capurro ;
  2. " Te voglio bene assaje ", (1835), mus. attrib. Gaetano Donizetti, tex. Raffaele Sacco ;
  3. " Tammuriata nera ", (1944), mus. E. A. Mario, tex. Eduardo Nicolardi ;
  4. " Munastero 'e Santa Chiara ", (1945), mus. Alfr

edo Barberis, tex. Michele Galdieri ;

  1. " Voce 'e notte ", (1904), mus. Ernesto De Curti

s, tex. Eduardo Nicolardi ;

  1. " 'O surdato 'nnamurato ", (1915), mus. Enrico C

annio, tex. Aniello Calafino ;

  1. " Tarantella napolitana " (dans "Piedigrotta", o

pera buffa), (1852), mus. Luigi Ricci, tex. Marco D'Arienzo ;

  1. " Funiculí funicula ", (1880), mus. Luigi Denza,
 tex.

Peppino Turco (1991, arr.)

Part 1


<<

 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 4/4
 \autoBeamOff
   c2.\mf ( bes8 a8  g4 f2. ~ f1 )
   f'2.\f ( e8 d8 e4 ) c2. ~ c1  | r2 r4 c des2 des | r4 bes4 f'2 ~ f2. des4 c2 c2
   r4 a g f c'1  | r4 a g2 ~g4 f4 f2\fermata
   
}
\addlyrics { 
\lyricmode {
 che  bel -- la co -- sa   che bel -- la co -- sa  | o so -- le | o so -- le  mi -- o 
 | sta n'fronte a te  sta n'fronte a te 
}}
\addlyrics { 
\lyricmode {
 ké \markup { \underline bel} -- la co -- za   ké bel -- la co -- za  | o so -- lé | o so -- lé  mi -- yo 
 | sta n'fronte a te  sta n'fronte a te 
}}
}

  \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 4/4
 \autoBeamOff
  r1 r2 r8 c,8 c8 c8 des2 c2  r1 r2 r8 a'8 a8 a8 g2 a2
  r2 r4 a f2 f2 r4 f f2 ~ f2. g4 a2 a2 r4 f d c  f2  e2  r4 e d2 ~ d4 d4 des2\fermata
}
\addlyrics { 
\lyricmode {
 o so -- le mi -- o          o so -- le mi -- o  o so -- le  o so -- le  mi -- o
 | sta n'fronte a te - sta n'fronte a te 
}}
}
  \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 4/4
 \autoBeamOff
  r1 r2 r8 a8 a8 a8 bes2 a2  r1 r2 r8 c8 c c ees2 c2
  r2 r4 c bes2 bes2  r4 des4  des2 ~ des2. ees4  f2 <c f> r4 c bes a bes1 r4 c bes2 ~ bes4 c bes2\fermata
}
\addlyrics { 
\lyricmode {
 o so -- le mi -- o       o so -- le mi -- o   o so -- le   o so -- le mi -- o
 | sta n'fronte a te - sta n'fronte a te 
}}
}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 4/4
 \autoBeamOff
 \clef bass
  r1 r2 r8 f,,8 f f f2 f2    r1 r2 r8 g g g bes2 g2   r2 r4 f bes,2 bes2 r4 bes'4 bes2 ~bes2. bes4 f2 f2 | r4 f f f g1 r4 g g2  ~ g4 g g2\fermata
}
\addlyrics { 
\lyricmode {
 o so -- le mi -- o       o so -- le mi -- o    o so -- le  o so -- le  mi -- o
 | sta n'fronte a te  sta n'fronte a te 
}}
}
>>

Monasterio de Santa Clara page 1


\header {
Monasterio = 12 
}
<<

 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff
   r4 c,8 d e f g a bes2 c2
   r4 bes8 c bes a g a g2 g2
   r4 f8 f  d d e e c c |
   c c d d f f  | e e 
   c c  d d a' a a2
   }
\addlyrics { 
\lyricmode {
   Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
   \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
   Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}

}}

\addlyrics { 
\lyricmode {
    \override LyricText.font-shape = #'italic
   Mu -- nas -- te -- rio'e San -- ta Chia -- ra
   Ten -- go'o co -- re scu -- ro scu -- ro
   Ma  pec -- ché, pec -- ché ogne se -- ra
   Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e -- ra?
   Penzo a Na -- pu -- le com -- m'e
   
}}
}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff
  r4 c,8 d c d f fis f2 a
  r4 f8 g f e d e d2 d2
  r4 c8 c b b b b bes^\markup { ( \flat ) } bes 
  bes bes bes bes d d c c
  bes bes bes bes g' g f2

}
\addlyrics { 
\lyricmode {

   Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
   \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
   Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}

}}
}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff
  r4 c8 cis c c d dis dis2 e
  r4 d8 e d c c c < c a >2 <c a>
  r4 a8 a aes aes aes aes g g 
  g g g g a a a a 
  g g g g c c c2

}
\addlyrics { 
\lyricmode {
    Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
   \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
   Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}

}}

}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
  \clef bass
 \autoBeamOff
  r4 c,8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
  r4 g8 a g f f f f2 f2
  r4 f8 f f f f f | f f 
  e e f f g g g g 
  f f f f e e f2

}
\addlyrics { 
\lyricmode {
    Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra
   \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro
   Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?
   \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}

}}
}
>>

Monasterio de Santa Clara page 2


\header {
  title = "Momenti Napoletani"
   subtitle = "Monasterio de Santa Clara "
    subsubtitle = "Page 2"
  composer = " M. Di Biago ; "
 
}

<<

 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff
\set Score.currentBarNumber = #16
   r4 c,8 d e f g a bes2 c2
   r4 bes8 c bes a g a g2 g2
   r4 f8 f  d d e e c c |
   c c d d f f  | e e 
   c c d d g g f2 ~ f2 ~ f2 
   }
\addlyrics { 
\lyricmode {
  
   Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
   \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
   \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
   Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
   Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè } ?
}}

\addlyrics { 
\lyricmode {
    \override LyricText.font-shape = #'italic

   Fun -- ta -- nel -- la'e  Ca -- pe -- mon -- te
   Chris -- tu co -- re mme se schian -- ta
   Quan -- no sen -- to'e di di'a gen -- te
   Ca s'è fat -- to ma -- la -- men  -- te
   Stu pa -- e -- se... ma pec -- ché?
}}
}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff

  r4 c8 d c d f fis f2 a
  r4 f8 g f e d e d2 d2
  r4 c8 c b b b b bes^\markup { ( \flat ) } bes 
  bes bes bes bes d d c c
  bes bes bes bes des des c2 des c
}
\addlyrics { 
\lyricmode {

   Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
   \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
   \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
   Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
   Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè } ?
}}
}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff

  r4 c8 cis c c d dis dis2 e
  r4 d8 e d c c c < c a >2 <c a>
  r4 a8 a aes aes aes aes g g 
  g g g g a a a a  
  g g  g g a a a2 bes a 
}
\addlyrics { 
\lyricmode {

   Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
   \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
   \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
   Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
   Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè } ?
}}

}
 \new Staff {
\relative c'' {
  \key d \minor
  \time 2/4
  \clef bass
 \autoBeamOff

  r4 c,8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
  r4 g8 a g f f f f2 f2
  r4 f8 f f f f f | f f 
  e e f f g g g g 
  f f f f e e f2 bes,2 f2 
}
\addlyrics { 
\lyricmode {

   Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
   \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
   \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
   Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
   Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè } ?

}}
}

>>

Documentation

Texte : http://www.sorrentoradio.com/prova/testinapoli/doc280.htm

Test mise en page complète

Page 1Page 2

Partitions par pupitre





<<
 \new Staff {
  \key d \minor
  \time 2/4
 \autoBeamOff
  \clef bass
\relative c' {
  r4 c8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
  r4 g8 a g f f f f2 f2
  r4 f8 f f f f f | f f 
  e8 e f f g g g g 
}
 \relative c {  f8 f f f e e f2 }
\relative c' {
  r4 c8 b | bes^\markup { ( \flat ) } a bes c g2 g2
  r4 g8 a g f f f f2 f2
  r4 f8 f f f f f | f f 
  e8 e f f g g g g 
}
 \relative c {  f8 f f f e e f2\> bes,2 f2\!\fermata }}

\addlyrics { 
\lyricmode {
   Mou -- na -- \markup { \underline sté} --  rio'é \markup { \underline Sanc} -- ta \markup { \underline Khia} -- ra 
   \markup { \underline Tenn} -- go  \markup { \underline co} -- re \markup { \underline chkou}  -- ro \markup { \underline chkou} -- ro 
   Ma  \markup { \underline pèk } -- kè, \markup { \underline pèk } -- kè \markup { \underline ognè} sè -- rè 

      \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'è} -- ra?

      \markup { \underline Pennts} -- o~a \markup { \underline Na} -- pou -- le co -- \markup { \underline mm'e}

    Foun -- ta -- \markup { \underline nel} -- la'è  Ca -- pe -- \markup { \underline monn } -- te
   \markup { \underline Kis } -- tou  \markup { \underline co } -- re mmè se \markup { \underline skhiann } -- ta
   \markup { \underline Quoua } -- no \markup { \underline sen } -- to'è di di'a djenn -- te
   Ca s'è \markup { \underline fat} -- to ma -- la -- \markup { \underline menn } -te
   Stou \markup { \underline pa } -- é -- se, ma pek -- \markup { \underline khè?}
}}
>>

First tests

First test


\relative c'' { \time 4/4 \key c \major 
c4 g8 g a4 g r b^> c^> r \bar "|." } 
\addlyrics { Shave and a hair -- cut: two bits. }

Mozart


  <<
    \new Staff {
      \set Staff.vocalName = \markup \smallCaps Salieri
      \new Voice = "sal" {
        \relative c {
         \key c \minor
          \clef "bass"
          \time 4/4
          \autoBeamOff
          r2 bes'4 g8 f8 ees8 r8 ees4 d8 ees8 g8 ees8 c4 r4 r4 
          ees4 d8 ees f g bes4 aes8 r8 r4 f8 g8 aes4 r4 
          c bes8 aes8 g4 f8 r8 r2 aes8 aes8 g f ees4 d8 r8 r2
          r8 g8 ees f g4. g8 | bes aes g f e4 f8 r8 |
          r8 g c bes a g g r | r a a8. d16 d4 g,8 r8 |
        }
      }
    }
      \new Lyrics  \lyricsto "sal" {
         Все го -- во -- рят нет пра -- вды на зем -- ле.
         Но пра -- вды нет и вы -- ше. Для ме -- ня
         Так э -- то я -- сно, как п -- рос -- тая гам -- ма.
         Ро -- дил -- ся я с'лю -- бо -- ви -- ю к искус -- ству;
         Ре -- бен -- ком бу -- ду -- чи, ког -- да вы -- со -- ко
      }
     \new Lyrics  \lyricsto "sal" {
     \override LyricText.font-shape = #'italic
          Fsie ga -- va -- riát: nyet prá -- vdy na ziem -- lié.
          No prá -- vdy niet i vý -- she. Dlia mie -- ñiá
          tak e -- ta i -- ásna, kak p -- ras -- táia gám -- ma.
          Ra -- díl -- s´a ia s'liu -- bó -- vi -- u k iskús -- stvu; 
          rie -- bión -- kam bú -- du -- chi, kag -- dá vy -- só -- ka
      }
      \new Lyrics  \lyricsto "sal" {
        Some peo -- ple say there is no right on earth.
        Not in the hea -- vens, nei -- ther! This to me
        Ap -- pears as clear as a -- ny sim -- ple sca -- le.
        I came in -- to this worl -- d in love with art.
        Yet on a child -- hood day, when in the heigh -- ts
      }
      \new Lyrics  \lyricsto "sal"  {
        On dit par -- tout pas de jus -- tice sur Terre
        Pire pas de jus -- tice aux cieux C'est pour moi
        Aus -- si é -- vi -- dent que de jou -- er  une gamme.
        Je suis né, moi, a -- vec  un a -- mour de l'art.
        É -- tant pe -- tit en -- fant, lorsque dans les hau -- teurs  
      }


  >>