CIDE (2002) Allert : Différence entre versions

De CIDE
imported>Jacques Ducloy
(Page créée avec « {{Wicri travaux|texte=Copier coller d'une notice RefDoc}} {{Titre page article |titre=A didactic dimension for LOM: Instructional roles for learning objects }} Titre du docu... »)
 
imported>Jacques Ducloy
Ligne 2 : Ligne 2 :
 
{{Titre page article
 
{{Titre page article
 
  |titre=A didactic dimension for LOM: Instructional roles for learning objects
 
  |titre=A didactic dimension for LOM: Instructional roles for learning objects
 +
}}
 +
{{CIDE boîte bibliographique|texte=
 +
;titre:[[A pour titre::]]
 +
;Auteurs:
 +
;Affilitions:
 +
*
 +
;In: [[Est dans les actes::CIDE 2002 Hammamet|Actes du colloque CIDE.05]] (Hammamet 2002)
 
}}
 
}}
 
Titre du document / Document title
 
Titre du document / Document title

Version du 9 septembre 2016 à 07:40

logo travaux Copier coller d'une notice RefDoc

A didactic dimension for LOM: Instructional roles for learning objects


 
 

 
titre
Auteurs
Affilitions
In
Actes du colloque CIDE.05 (Hammamet 2002)

Titre du document / Document title A didactic dimension for LOM: Instructional roles for learning objects Auteur(s) / Author(s) ALLERT Heidrun (1) ; DHRAIEF Hadhami (1) ; NEJDL Wolfgang (1) ; Affiliation(s) du ou des auteurs / Author(s) Affiliation(s) (1) Learning Lab Lower Saxony, Deutscher Pavilion, Expo Plaza 1, 30539 Hannover, ALLEMAGNE Résumé / Abstract The reusability, exchange, and management of modular learning materials imply the existence of information about these materials. The LOM (Learning Object Metadata) draft standard defines the structure of metadata instances, which specify learning object characteristics like author, title, subject, and many others, including the relationship of one learning object to other learning objects. However, even though the LOM draft includes a category educational, no information is included in the standard to specify, which instructional roles are played by a learning object within a course. In the first part of this paper, we show how to include this important didactic information using the concept of instructional roles and relations in a way, which is extensible and flexible enough to specify not only general didactic criteria, but rather specific criteria, as prescribed by different instructional theories. In the second part we will give a short introduction to our Open Learning Repository OLR, which includes a browser-based editor for annotating Learning Objects with LOM-Metadata. Source / Source Congrès Documents dans les systèmes d'information mobiles : ( Hammamet, 20-23 octobre 2002 ) CIDE : colloque international sur le document électronique No5, Hammamet , TUNISIE (20/10/2002) 2002 , pp. 169-182[Note(s) : [308 p.]] [Document : 14 p.] (20 ref.) ISBN 2-7261-1223-4 ; Illustration : Illustration ; Langue / Language Anglais Revue : Français Editeur / Publisher INRIA, Le Chesnay, FRANCE (2002) (Monographie) Mots-clés anglais / English Keywords Education technology ; Educational role ; Markup ; System architecture ; Modeling ; Metadata ; Learning ; Computer assisted teaching ; World wide web ; Mots-clés français / French Keywords Technologie éducation ; Rôle éducatif ; Balisage (document) ; OPL (Open Learning Repository) ; LOM (Learning Object Metadata) ; Architecture système ; Modélisation ; Métadonnée ; Apprentissage ; Enseignement assisté ordinateur ; Réseau web ; Mots-clés espagnols / Spanish Keywords Arquitectura sistema ; Modelización ; Metadatos ; Aprendizaje ; Enseñanza asistida por computador ; Red WWW ; Localisation / Location INIST-CNRS, Cote INIST : Y 34559, 35400010854579.0120