Serveur d'exploration SRAS

Attention, ce site est en cours de développement !
Attention, site généré par des moyens informatiques à partir de corpus bruts.
Les informations ne sont donc pas validées.

Virus safety of human blood products – diagnostics and prevention. Virussicherheit humaner Blutprodukte – Diagnostik und Prävention

Identifieur interne : 000072 ( Istex/Corpus ); précédent : 000071; suivant : 000073

Virus safety of human blood products – diagnostics and prevention. Virussicherheit humaner Blutprodukte – Diagnostik und Prävention

Auteurs : Lutz G. Gürtler

Source :

RBID : ISTEX:8B5EA8F1C985C587E528FB26E0093532DE3ABDEA

English descriptors

Abstract

Relevant blood transfusion-transmitted viruses are still HBV, HCV and HIV. As newly emerged infectious agent, the vCJD prion is relevant as well and will cause difficulties within the next decade, since there is no diagnostic tool applicable to blood donation testing. Still, the most effective measure for the virus safety of blood is donor selection followed by antibody and nucleic acid testing, followed by derichment and inactivation performed to the extent possible. For selected recipients, relevant viruses are CMV and Parvovirus B19. Diagnostic testing for both viruses is no challenge. The prevalence of HTLV-I is very low in Germany but higher in many other countries. Therefore epidemiological surveillance is sufficient to control the spreading of this retrovirus in Germany. As the West Nile fever virus and the SARS coronavirus demonstrate, old viruses may newly enter the donor population and the efficient way to prevent these viruses from spreading is still the usual quarantine for donors who have visited contaminated areas. The history of blood transfusion shows that by taking appropriate measures safety will be increased, but also that new infectious agents will enter the donor population in future years.
Für die Bluttransfusion weiterhin relevante Viren sind HBV, HCV und HIV. Das vCJD Prion ist als neuer Infektionserreger in jüngster Zeit relevant geworden und wird, da kein für die Blutspende geeigneter diagnostischer Test vorhanden ist, sicherlich noch die nächste Dekade relevant bleiben. Die Sicherheit der Blutspende wird immer noch wesentlich von der Selektion der Spender beeinflusst, zusätzlich von Antikörper- und Nukleinsäure-Tests, gefolgt von Abreicherung und Inaktivierung, soweit dies möglich ist. Für ausgewählte Patienten sind CMV und Parvovirus B19 relevant, deren diagnostische Erkennung keine Probleme bereitet. HTLV-I hat in Ländern ausserhalb Deutschlands wesentlich höhere Prävalenzen, sodaß derzeit epidemiologische Überwachungsstudien ausreichen, um die Übertragung dieses Virus einzuschränken. Wie das West Nil Fieber-Virus und das SARS-Coronavirus zeigen, können alte Viren jederzeit in die Spenderpopulation eingebracht werden. Zur Prävention der Übertragung beider Viren durch Spender, die aus Ländern mit erhöhtem Risiko kommen, ist die herkömmliche Quarantäne immer noch gut und ausreichend. Die Geschichte der Bluttransfusion hat gezeigt, dass durch geeignete Massnahmen die Sicherheit verbessert werden kann und dass vorauszusehen ist, dass neue Infektionserreger in den kommenden Jahren immer wieder in die Spenderpopulation eingeschleppt werden.

Url:
DOI: 10.1515/JLM.2005.013

Links to Exploration step

ISTEX:8B5EA8F1C985C587E528FB26E0093532DE3ABDEA

Le document en format XML

<record>
<TEI wicri:istexFullTextTei="biblStruct">
<teiHeader>
<fileDesc>
<titleStmt>
<title xml:lang="en">Virus safety of human blood products – diagnostics and prevention. Virussicherheit humaner Blutprodukte – Diagnostik und Prävention</title>
<author wicri:is="90%">
<name sortKey="Gurtler, Lutz G" sort="Gurtler, Lutz G" uniqKey="Gurtler L" first="Lutz G." last="Gürtler">Lutz G. Gürtler</name>
<affiliation>
<mods:affiliation>Friedrich Loeffler Institut für Medizinische Mikrobiologie der Universität Greifswald, Greifswald, Germany</mods:affiliation>
</affiliation>
</author>
</titleStmt>
<publicationStmt>
<idno type="wicri:source">ISTEX</idno>
<idno type="RBID">ISTEX:8B5EA8F1C985C587E528FB26E0093532DE3ABDEA</idno>
<date when="2005" year="2005">2005</date>
<idno type="doi">10.1515/JLM.2005.013</idno>
<idno type="url">https://api.istex.fr/ark:/67375/QT4-DV5LLDR7-Z/fulltext.pdf</idno>
<idno type="wicri:Area/Istex/Corpus">000072</idno>
<idno type="wicri:explorRef" wicri:stream="Istex" wicri:step="Corpus" wicri:corpus="ISTEX">000072</idno>
</publicationStmt>
<sourceDesc>
<biblStruct>
<analytic>
<title level="a" type="main">Virus safety of human blood products – diagnostics and prevention. Virussicherheit humaner Blutprodukte – Diagnostik und Prävention</title>
<author wicri:is="90%">
<name sortKey="Gurtler, Lutz G" sort="Gurtler, Lutz G" uniqKey="Gurtler L" first="Lutz G." last="Gürtler">Lutz G. Gürtler</name>
<affiliation>
<mods:affiliation>Friedrich Loeffler Institut für Medizinische Mikrobiologie der Universität Greifswald, Greifswald, Germany</mods:affiliation>
</affiliation>
</author>
</analytic>
<monogr></monogr>
<series>
<title level="j" type="abbrev">LaboratoriumsMedizin</title>
<idno type="ISSN">0342-3026</idno>
<idno type="eISSN">0025-8466</idno>
<imprint>
<publisher>Walter de Gruyter</publisher>
<date type="published">2005</date>
<date type="e-published">2005</date>
<biblScope unit="vol">29</biblScope>
<biblScope unit="issue">2</biblScope>
<biblScope unit="page" from="71">71</biblScope>
<biblScope unit="page" to="77">77</biblScope>
<biblScope unit="ref-count">18</biblScope>
</imprint>
<idno type="ISSN">0342-3026</idno>
</series>
</biblStruct>
</sourceDesc>
<seriesStmt>
<idno type="ISSN">0342-3026</idno>
</seriesStmt>
</fileDesc>
<profileDesc>
<textClass>
<keywords scheme="Teeft" xml:lang="en">
<term>Antibody screening</term>
<term>Blood donor screening</term>
<term>Blood product</term>
<term>Blood products</term>
<term>Blood transfusion</term>
<term>Chronic infection</term>
<term>Coronavirus</term>
<term>Donation</term>
<term>Donor</term>
<term>Donor pool</term>
<term>Donor population</term>
<term>Donor selection</term>
<term>Effective measure</term>
<term>Elisa</term>
<term>Epstein barr virus</term>
<term>Free virus</term>
<term>Friedrich loeffler institut</term>
<term>General population</term>
<term>German population</term>
<term>Gurtler</term>
<term>Hepatitis</term>
<term>Htlv</term>
<term>Human blood products</term>
<term>Human herpes virus</term>
<term>Human immunodeficiency virus</term>
<term>Human leukaemia virus</term>
<term>Immune</term>
<term>Immune complexes</term>
<term>Immune response</term>
<term>Inactivation</term>
<term>Infectious agent</term>
<term>Infectious agents</term>
<term>Japanese encephalitis virus</term>
<term>Leukocyte</term>
<term>Leukocyte depletion</term>
<term>Lifelong immunity</term>
<term>Main route</term>
<term>Medizinische mikrobiologie</term>
<term>Nucleic acid</term>
<term>Nucleic acid testing</term>
<term>Parvovirus</term>
<term>Pegylated interferon</term>
<term>Pregnant women</term>
<term>Prion</term>
<term>Prion protein</term>
<term>Proof gurtler</term>
<term>Relevant viruses</term>
<term>Right side</term>
<term>Sars coronavirus</term>
<term>Scrapie prion protein</term>
<term>Screening</term>
<term>Sexual contact</term>
<term>Single coloration</term>
<term>Small viruses</term>
<term>Transfusion</term>
<term>Transfusion recipients</term>
<term>Universitat greifswald</term>
<term>Vcjd</term>
<term>Vcjd prion</term>
<term>Viral burden</term>
<term>Virus</term>
<term>Virus entry</term>
<term>Virus safety</term>
<term>West nile fever virus</term>
</keywords>
</textClass>
</profileDesc>
</teiHeader>
<front>
<div type="abstract" xml:lang="en">Relevant blood transfusion-transmitted viruses are still HBV, HCV and HIV. As newly emerged infectious agent, the vCJD prion is relevant as well and will cause difficulties within the next decade, since there is no diagnostic tool applicable to blood donation testing. Still, the most effective measure for the virus safety of blood is donor selection followed by antibody and nucleic acid testing, followed by derichment and inactivation performed to the extent possible. For selected recipients, relevant viruses are CMV and Parvovirus B19. Diagnostic testing for both viruses is no challenge. The prevalence of HTLV-I is very low in Germany but higher in many other countries. Therefore epidemiological surveillance is sufficient to control the spreading of this retrovirus in Germany. As the West Nile fever virus and the SARS coronavirus demonstrate, old viruses may newly enter the donor population and the efficient way to prevent these viruses from spreading is still the usual quarantine for donors who have visited contaminated areas. The history of blood transfusion shows that by taking appropriate measures safety will be increased, but also that new infectious agents will enter the donor population in future years.</div>
<div type="abstract" xml:lang="de">Für die Bluttransfusion weiterhin relevante Viren sind HBV, HCV und HIV. Das vCJD Prion ist als neuer Infektionserreger in jüngster Zeit relevant geworden und wird, da kein für die Blutspende geeigneter diagnostischer Test vorhanden ist, sicherlich noch die nächste Dekade relevant bleiben. Die Sicherheit der Blutspende wird immer noch wesentlich von der Selektion der Spender beeinflusst, zusätzlich von Antikörper- und Nukleinsäure-Tests, gefolgt von Abreicherung und Inaktivierung, soweit dies möglich ist. Für ausgewählte Patienten sind CMV und Parvovirus B19 relevant, deren diagnostische Erkennung keine Probleme bereitet. HTLV-I hat in Ländern ausserhalb Deutschlands wesentlich höhere Prävalenzen, sodaß derzeit epidemiologische Überwachungsstudien ausreichen, um die Übertragung dieses Virus einzuschränken. Wie das West Nil Fieber-Virus und das SARS-Coronavirus zeigen, können alte Viren jederzeit in die Spenderpopulation eingebracht werden. Zur Prävention der Übertragung beider Viren durch Spender, die aus Ländern mit erhöhtem Risiko kommen, ist die herkömmliche Quarantäne immer noch gut und ausreichend. Die Geschichte der Bluttransfusion hat gezeigt, dass durch geeignete Massnahmen die Sicherheit verbessert werden kann und dass vorauszusehen ist, dass neue Infektionserreger in den kommenden Jahren immer wieder in die Spenderpopulation eingeschleppt werden.</div>
</front>
</TEI>
<istex>
<corpusName>degruyter-journals</corpusName>
<keywords>
<teeft>
<json:string>prion</json:string>
<json:string>parvovirus</json:string>
<json:string>transfusion</json:string>
<json:string>vcjd</json:string>
<json:string>gurtler</json:string>
<json:string>blood transfusion</json:string>
<json:string>virus safety</json:string>
<json:string>elisa</json:string>
<json:string>immune</json:string>
<json:string>coronavirus</json:string>
<json:string>leukocyte</json:string>
<json:string>htlv</json:string>
<json:string>blood product</json:string>
<json:string>german population</json:string>
<json:string>infectious agent</json:string>
<json:string>sexual contact</json:string>
<json:string>donor selection</json:string>
<json:string>blood products</json:string>
<json:string>main route</json:string>
<json:string>human blood products</json:string>
<json:string>virus</json:string>
<json:string>sars coronavirus</json:string>
<json:string>transfusion recipients</json:string>
<json:string>leukocyte depletion</json:string>
<json:string>lifelong immunity</json:string>
<json:string>chronic infection</json:string>
<json:string>proof gurtler</json:string>
<json:string>virus entry</json:string>
<json:string>immune complexes</json:string>
<json:string>scrapie prion protein</json:string>
<json:string>antibody screening</json:string>
<json:string>human immunodeficiency virus</json:string>
<json:string>hepatitis</json:string>
<json:string>japanese encephalitis virus</json:string>
<json:string>epstein barr virus</json:string>
<json:string>human leukaemia virus</json:string>
<json:string>small viruses</json:string>
<json:string>viral burden</json:string>
<json:string>infectious agents</json:string>
<json:string>pegylated interferon</json:string>
<json:string>donor population</json:string>
<json:string>west nile fever virus</json:string>
<json:string>relevant viruses</json:string>
<json:string>general population</json:string>
<json:string>immune response</json:string>
<json:string>nucleic acid testing</json:string>
<json:string>friedrich loeffler institut</json:string>
<json:string>human herpes virus</json:string>
<json:string>free virus</json:string>
<json:string>prion protein</json:string>
<json:string>effective measure</json:string>
<json:string>pregnant women</json:string>
<json:string>nucleic acid</json:string>
<json:string>donor pool</json:string>
<json:string>vcjd prion</json:string>
<json:string>universitat greifswald</json:string>
<json:string>right side</json:string>
<json:string>single coloration</json:string>
<json:string>medizinische mikrobiologie</json:string>
<json:string>blood donor screening</json:string>
<json:string>donor</json:string>
<json:string>inactivation</json:string>
<json:string>screening</json:string>
<json:string>donation</json:string>
</teeft>
</keywords>
<author>
<json:item>
<name>Lutz G. Gürtler</name>
<affiliations>
<json:string>Friedrich Loeffler Institut für Medizinische Mikrobiologie der Universität Greifswald, Greifswald, Germany</json:string>
</affiliations>
</json:item>
</author>
<subject>
<json:item>
<lang>
<json:string>eng</json:string>
</lang>
<value>blood safety</value>
</json:item>
<json:item>
<lang>
<json:string>eng</json:string>
</lang>
<value>blood transfusion</value>
</json:item>
<json:item>
<lang>
<json:string>eng</json:string>
</lang>
<value>vCJD</value>
</json:item>
<json:item>
<lang>
<json:string>eng</json:string>
</lang>
<value>Blutsicherheit</value>
</json:item>
<json:item>
<lang>
<json:string>eng</json:string>
</lang>
<value>Bluttransfusion</value>
</json:item>
<json:item>
<lang>
<json:string>eng</json:string>
</lang>
<value>vCJD</value>
</json:item>
<json:item>
<lang>
<json:string>eng</json:string>
</lang>
<value>Virus</value>
</json:item>
</subject>
<articleId>
<json:string>labm.29.2.71</json:string>
</articleId>
<arkIstex>ark:/67375/QT4-DV5LLDR7-Z</arkIstex>
<language>
<json:string>eng</json:string>
</language>
<originalGenre>
<json:string>research-article</json:string>
</originalGenre>
<abstract>Relevant blood transfusion-transmitted viruses are still HBV, HCV and HIV. As newly emerged infectious agent, the vCJD prion is relevant as well and will cause difficulties within the next decade, since there is no diagnostic tool applicable to blood donation testing. Still, the most effective measure for the virus safety of blood is donor selection followed by antibody and nucleic acid testing, followed by derichment and inactivation performed to the extent possible. For selected recipients, relevant viruses are CMV and Parvovirus B19. Diagnostic testing for both viruses is no challenge. The prevalence of HTLV-I is very low in Germany but higher in many other countries. Therefore epidemiological surveillance is sufficient to control the spreading of this retrovirus in Germany. As the West Nile fever virus and the SARS coronavirus demonstrate, old viruses may newly enter the donor population and the efficient way to prevent these viruses from spreading is still the usual quarantine for donors who have visited contaminated areas. The history of blood transfusion shows that by taking appropriate measures safety will be increased, but also that new infectious agents will enter the donor population in future years.</abstract>
<qualityIndicators>
<score>6.528</score>
<pdfVersion>1.3</pdfVersion>
<pdfPageSize>595 x 842 pts (A4)</pdfPageSize>
<refBibsNative>true</refBibsNative>
<keywordCount>7</keywordCount>
<abstractCharCount>1230</abstractCharCount>
<pdfWordCount>4260</pdfWordCount>
<pdfWordsPerPage>609</pdfWordsPerPage>
<pdfCharCount>26326</pdfCharCount>
<pdfPageCount>7</pdfPageCount>
<abstractWordCount>189</abstractWordCount>
<pdfText>true</pdfText>
</qualityIndicators>
<title>Virus safety of human blood products – diagnostics and prevention. Virussicherheit humaner Blutprodukte – Diagnostik und Prävention</title>
<genre>
<json:string>research-article</json:string>
</genre>
<host>
<title>Laboratoriumsmedizin</title>
<language>
<json:string>unknown</json:string>
</language>
<publicationDate>2005</publicationDate>
<copyrightDate>2005</copyrightDate>
<issn>
<json:string>0342-3026</json:string>
</issn>
<eissn>
<json:string>0025-8466</json:string>
</eissn>
<publisherId>
<json:string>labm</json:string>
</publisherId>
<volume>29</volume>
<issue>2</issue>
<pages>
<first>71</first>
<last>77</last>
</pages>
<genre>
<json:string>journal</json:string>
</genre>
<subject>
<json:item>
<value>Medical equipment & techniques</value>
</json:item>
<json:item>
<value>Medical diagnosis</value>
</json:item>
<json:item>
<value>Diseases & disorders</value>
</json:item>
</subject>
</host>
<namedEntities>
<unitex>
<date>
<json:string>2005-07-05</json:string>
<json:string>1998</json:string>
<json:string>1999</json:string>
<json:string>2003</json:string>
<json:string>2004</json:string>
</date>
<geogName></geogName>
<orgName>
<json:string>Switzerland and Canada</json:string>
<json:string>France and Italy</json:string>
</orgName>
<orgName_funder></orgName_funder>
<orgName_provider></orgName_provider>
<persName>
<json:string>Parvovirus</json:string>
<json:string>Two</json:string>
<json:string>G. Gurtler</json:string>
<json:string>L.G. Gurtler</json:string>
<json:string>Martin Luther</json:string>
<json:string>Nil Fieber-Virus</json:string>
<json:string>Lutz</json:string>
<json:string>Friedrich Loeffler</json:string>
</persName>
<placeName>
<json:string>Nile</json:string>
<json:string>Germany</json:string>
<json:string>Mexico</json:string>
<json:string>American</json:string>
<json:string>China</json:string>
<json:string>Greifswald</json:string>
<json:string>Europe</json:string>
<json:string>America</json:string>
<json:string>York</json:string>
<json:string>France</json:string>
<json:string>England</json:string>
<json:string>Zurich</json:string>
</placeName>
<ref_url></ref_url>
<ref_bibl></ref_bibl>
<bibl></bibl>
</unitex>
</namedEntities>
<ark>
<json:string>ark:/67375/QT4-DV5LLDR7-Z</json:string>
</ark>
<categories>
<wos>
<json:string>1 - science</json:string>
<json:string>2 - medical laboratory technology</json:string>
</wos>
<scienceMetrix>
<json:string>1 - health sciences</json:string>
<json:string>2 - clinical medicine</json:string>
<json:string>3 - general clinical medicine</json:string>
</scienceMetrix>
<scopus>
<json:string>1 - Health Sciences</json:string>
<json:string>2 - Medicine</json:string>
<json:string>3 - Biochemistry, medical</json:string>
<json:string>1 - Health Sciences</json:string>
<json:string>2 - Health Professions</json:string>
<json:string>3 - Medical Laboratory Technology</json:string>
<json:string>1 - Life Sciences</json:string>
<json:string>2 - Biochemistry, Genetics and Molecular Biology</json:string>
<json:string>3 - Clinical Biochemistry</json:string>
</scopus>
<inist>
<json:string>1 - sciences appliquees, technologies et medecines</json:string>
<json:string>2 - sciences biologiques et medicales</json:string>
<json:string>3 - sciences medicales</json:string>
</inist>
</categories>
<publicationDate>2005</publicationDate>
<copyrightDate>2005</copyrightDate>
<doi>
<json:string>10.1515/JLM.2005.013</json:string>
</doi>
<id>8B5EA8F1C985C587E528FB26E0093532DE3ABDEA</id>
<score>1</score>
<fulltext>
<json:item>
<extension>pdf</extension>
<original>true</original>
<mimetype>application/pdf</mimetype>
<uri>https://api.istex.fr/ark:/67375/QT4-DV5LLDR7-Z/fulltext.pdf</uri>
</json:item>
<json:item>
<extension>zip</extension>
<original>false</original>
<mimetype>application/zip</mimetype>
<uri>https://api.istex.fr/ark:/67375/QT4-DV5LLDR7-Z/bundle.zip</uri>
</json:item>
<json:item>
<extension>txt</extension>
<original>false</original>
<mimetype>text/plain</mimetype>
<uri>https://api.istex.fr/ark:/67375/QT4-DV5LLDR7-Z/fulltext.txt</uri>
</json:item>
<istex:fulltextTEI uri="https://api.istex.fr/ark:/67375/QT4-DV5LLDR7-Z/fulltext.tei">
<teiHeader>
<fileDesc>
<titleStmt>
<title level="a" type="main">Virus safety of human blood products – diagnostics and prevention. Virussicherheit humaner Blutprodukte – Diagnostik und Prävention</title>
</titleStmt>
<publicationStmt>
<authority>ISTEX</authority>
<publisher>Walter de Gruyter</publisher>
<availability>
<licence>© Walter de Gruyter</licence>
</availability>
<date type="Copyright" when="2005">2005</date>
<date type="e-published">2005</date>
</publicationStmt>
<notesStmt>
<note type="content-type" source="research-article" scheme="https://content-type.data.istex.fr/ark:/67375/XTP-1JC4F85T-7">research-article</note>
<note type="publication-type" scheme="https://publication-type.data.istex.fr/ark:/67375/JMC-0GLKJH51-B">journal</note>
</notesStmt>
<sourceDesc>
<biblStruct type="article">
<analytic>
<title level="a" type="main">Virus safety of human blood products – diagnostics and prevention. Virussicherheit humaner Blutprodukte – Diagnostik und Prävention</title>
<author xml:id="author-0000">
<persName>
<forename type="first">Lutz G.</forename>
<surname>Gürtler</surname>
</persName>
<affiliation>
<orgName type="institution">Friedrich Loeffler Institut für Medizinische Mikrobiologie der Universität Greifswald</orgName>
<address>
<addrLine>Greifswald</addrLine>
<country key="DE" xml:lang="en">GERMANY</country>
</address>
</affiliation>
</author>
<idno type="istex">8B5EA8F1C985C587E528FB26E0093532DE3ABDEA</idno>
<idno type="ark">ark:/67375/QT4-DV5LLDR7-Z</idno>
<idno type="publisher-id">labm.29.2.71</idno>
<idno type="DOI">10.1515/JLM.2005.013</idno>
</analytic>
<monogr>
<title level="j" type="abbrev">LaboratoriumsMedizin</title>
<idno type="publisher-id">labm</idno>
<idno type="pISSN">0342-3026</idno>
<idno type="eISSN">0025-8466</idno>
<imprint>
<publisher>Walter de Gruyter</publisher>
<date type="published">2005</date>
<date type="e-published">2005</date>
<biblScope unit="vol">29</biblScope>
<biblScope unit="issue">2</biblScope>
<biblScope unit="page" from="71">71</biblScope>
<biblScope unit="page" to="77">77</biblScope>
<biblScope unit="ref-count">18</biblScope>
</imprint>
</monogr>
</biblStruct>
</sourceDesc>
</fileDesc>
<encodingDesc>
<schemaRef type="ODD" url="https://xml-schema.delivery.istex.fr/tei-istex.odd"></schemaRef>
<appInfo>
<application ident="pub2tei" version="1.0.39" when="2020-03-12">
<label>pub2TEI-ISTEX</label>
<desc>A set of style sheets for converting XML documents encoded in various scientific publisher formats into a common TEI format.
<ref target="http://www.tei-c.org/">We use TEI</ref>
</desc>
</application>
</appInfo>
</encodingDesc>
<profileDesc>
<abstract>
<head>Abstract</head>
<p>Relevant blood transfusion-transmitted viruses are still HBV, HCV and HIV. As newly emerged infectious agent, the vCJD prion is relevant as well and will cause difficulties within the next decade, since there is no diagnostic tool applicable to blood donation testing. Still, the most effective measure for the virus safety of blood is donor selection followed by antibody and nucleic acid testing, followed by derichment and inactivation performed to the extent possible.</p>
<p>For selected recipients, relevant viruses are CMV and Parvovirus B19. Diagnostic testing for both viruses is no challenge. The prevalence of HTLV-I is very low in Germany but higher in many other countries. Therefore epidemiological surveillance is sufficient to control the spreading of this retrovirus in Germany.</p>
<p>As the West Nile fever virus and the SARS coronavirus demonstrate, old viruses may newly enter the donor population and the efficient way to prevent these viruses from spreading is still the usual quarantine for donors who have visited contaminated areas.</p>
<p>The history of blood transfusion shows that by taking appropriate measures safety will be increased, but also that new infectious agents will enter the donor population in future years.</p>
</abstract>
<abstract xml:lang="de">
<head>Zusammenfassung</head>
<p>Für die Bluttransfusion weiterhin relevante Viren sind HBV, HCV und HIV. Das vCJD Prion ist als neuer Infektionserreger in jüngster Zeit relevant geworden und wird, da kein für die Blutspende geeigneter diagnostischer Test vorhanden ist, sicherlich noch die nächste Dekade relevant bleiben. Die Sicherheit der Blutspende wird immer noch wesentlich von der Selektion der Spender beeinflusst, zusätzlich von Antikörper- und Nukleinsäure-Tests, gefolgt von Abreicherung und Inaktivierung, soweit dies möglich ist.</p>
<p>Für ausgewählte Patienten sind CMV und Parvovirus B19 relevant, deren diagnostische Erkennung keine Probleme bereitet. HTLV-I hat in Ländern ausserhalb Deutschlands wesentlich höhere Prävalenzen, sodaß derzeit epidemiologische Überwachungsstudien ausreichen, um die Übertragung dieses Virus einzuschränken.</p>
<p>Wie das West Nil Fieber-Virus und das SARS-Coronavirus zeigen, können alte Viren jederzeit in die Spenderpopulation eingebracht werden. Zur Prävention der Übertragung beider Viren durch Spender, die aus Ländern mit erhöhtem Risiko kommen, ist die herkömmliche Quarantäne immer noch gut und ausreichend.</p>
<p>Die Geschichte der Bluttransfusion hat gezeigt, dass durch geeignete Massnahmen die Sicherheit verbessert werden kann und dass vorauszusehen ist, dass neue Infektionserreger in den kommenden Jahren immer wieder in die Spenderpopulation eingeschleppt werden.</p>
</abstract>
<textClass ana="subject">
<keywords scheme="subject">
<term>Medical equipment & techniques</term>
<term>Medical diagnosis</term>
<term>Diseases & disorders</term>
</keywords>
<keywords scheme="heading">
<term>Transplantations- und Transfusionsmedizin</term>
</keywords>
</textClass>
<textClass ana="keyword">
<keywords>
<term>blood safety</term>
<term>blood transfusion</term>
<term>vCJD</term>
<term>Blutsicherheit</term>
<term>Bluttransfusion</term>
<term>vCJD</term>
<term>Virus</term>
</keywords>
</textClass>
<langUsage>
<language ident="en"></language>
</langUsage>
</profileDesc>
<revisionDesc>
<change when="2020-03-12" who="#istex" xml:id="pub2tei">formatting</change>
</revisionDesc>
</teiHeader>
</istex:fulltextTEI>
</fulltext>
<metadata>
<istex:metadataXml wicri:clean="corpus degruyter-journals" wicri:toSee="no header">
<istex:xmlDeclaration>version="1.0" encoding="UTF-8"</istex:xmlDeclaration>
<istex:docType PUBLIC="-//Atypon//DTD Atypon Systems Archival NLM DTD Suite v2.2.0 20090301//EN" URI="nlm-dtd/archivearticle.dtd" name="istex:docType"></istex:docType>
<istex:document>
<article article-type="research-article" xml:lang="en">
<front>
<journal-meta>
<journal-id journal-id-type="publisher-id">labm</journal-id>
<abbrev-journal-title abbrev-type="full">LaboratoriumsMedizin</abbrev-journal-title>
<issn pub-type="ppub">0342-3026</issn>
<issn pub-type="epub">0025-8466</issn>
<publisher>
<publisher-name>Walter de Gruyter</publisher-name>
</publisher>
</journal-meta>
<article-meta>
<article-id pub-id-type="publisher-id">labm.29.2.71</article-id>
<article-id pub-id-type="doi">10.1515/JLM.2005.013</article-id>
<article-categories>
<subj-group subj-group-type="subject">
<subject code="MBG">Medical equipment & techniques</subject>
<subject code="MJA">Medical diagnosis</subject>
<subject code="MJC">Diseases & disorders</subject>
</subj-group>
<subj-group subj-group-type="heading">
<subject>Transplantations- und Transfusionsmedizin</subject>
</subj-group>
</article-categories>
<title-group>
<article-title>Virus safety of human blood products – diagnostics and prevention. Virussicherheit humaner Blutprodukte – Diagnostik und Prävention</article-title>
</title-group>
<contrib-group>
<contrib contrib-type="author">
<name>
<given-names>Lutz G.</given-names>
<x> </x>
<surname>Gürtler</surname>
</name>
<aff id="a1">
<label>1. </label>
Friedrich Loeffler Institut für Medizinische Mikrobiologie der Universität Greifswald, Greifswald, Germany</aff>
<author-comment>
<p>Korrespondenz: Prof. Dr. Lutz G. Gürtler, Friedrich Loeffler Institut für Medizinische Mikrobiologie, Universität Greifswald, Martin Luther Str. 6, 17487 Greifswald, Germany Tel.: +49 (0)3834-865560 Fax: +49 (0)3834-865561 E-mail:
<email xlink:href="mailto:guertler@uni-greifswald.de">guertler@uni-greifswald.de</email>
</p>
</author-comment>
<xref ref-type="aff" rid="a1">
<sup>1</sup>
</xref>
</contrib>
</contrib-group>
<pub-date pub-type="ppub">
<day>01</day>
<month>04</month>
<year>2005</year>
<string-date>April 2005</string-date>
</pub-date>
<pub-date pub-type="epub">
<day>05</day>
<month>07</month>
<year>2005</year>
</pub-date>
<volume>29</volume>
<issue>2</issue>
<fpage seq="4">71</fpage>
<lpage>77</lpage>
<copyright-statement>© Walter de Gruyter</copyright-statement>
<copyright-year>2005</copyright-year>
<related-article related-article-type="pdf" xlink:href="jlm.2005.013.pdf"></related-article>
<abstract>
<title>Abstract</title>
<p>Relevant blood transfusion-transmitted viruses are still HBV, HCV and HIV. As newly emerged infectious agent, the vCJD prion is relevant as well and will cause difficulties within the next decade, since there is no diagnostic tool applicable to blood donation testing. Still, the most effective measure for the virus safety of blood is donor selection followed by antibody and nucleic acid testing, followed by derichment and inactivation performed to the extent possible.</p>
<p>For selected recipients, relevant viruses are CMV and Parvovirus B19. Diagnostic testing for both viruses is no challenge. The prevalence of HTLV-I is very low in Germany but higher in many other countries. Therefore epidemiological surveillance is sufficient to control the spreading of this retrovirus in Germany.</p>
<p>As the West Nile fever virus and the SARS coronavirus demonstrate, old viruses may newly enter the donor population and the efficient way to prevent these viruses from spreading is still the usual quarantine for donors who have visited contaminated areas.</p>
<p>The history of blood transfusion shows that by taking appropriate measures safety will be increased, but also that new infectious agents will enter the donor population in future years.</p>
</abstract>
<trans-abstract xml:lang="de">
<title>Zusammenfassung</title>
<p>Für die Bluttransfusion weiterhin relevante Viren sind HBV, HCV und HIV. Das vCJD Prion ist als neuer Infektionserreger in jüngster Zeit relevant geworden und wird, da kein für die Blutspende geeigneter diagnostischer Test vorhanden ist, sicherlich noch die nächste Dekade relevant bleiben. Die Sicherheit der Blutspende wird immer noch wesentlich von der Selektion der Spender beeinflusst, zusätzlich von Antikörper- und Nukleinsäure-Tests, gefolgt von Abreicherung und Inaktivierung, soweit dies möglich ist.</p>
<p>Für ausgewählte Patienten sind CMV und Parvovirus B19 relevant, deren diagnostische Erkennung keine Probleme bereitet. HTLV-I hat in Ländern ausserhalb Deutschlands wesentlich höhere Prävalenzen, sodaß derzeit epidemiologische Überwachungsstudien ausreichen, um die Übertragung dieses Virus einzuschränken.</p>
<p>Wie das West Nil Fieber-Virus und das SARS-Coronavirus zeigen, können alte Viren jederzeit in die Spenderpopulation eingebracht werden. Zur Prävention der Übertragung beider Viren durch Spender, die aus Ländern mit erhöhtem Risiko kommen, ist die herkömmliche Quarantäne immer noch gut und ausreichend.</p>
<p>Die Geschichte der Bluttransfusion hat gezeigt, dass durch geeignete Massnahmen die Sicherheit verbessert werden kann und dass vorauszusehen ist, dass neue Infektionserreger in den kommenden Jahren immer wieder in die Spenderpopulation eingeschleppt werden.</p>
</trans-abstract>
<kwd-group>
<title>Keywords/Schlüsselwörter</title>
<kwd>blood safety</kwd>
<x>, </x>
<kwd>blood transfusion</kwd>
<x>, </x>
<kwd>vCJD</kwd>
<x>, </x>
<kwd>Blutsicherheit</kwd>
<x>, </x>
<kwd>Bluttransfusion</kwd>
<x>, </x>
<kwd>vCJD</kwd>
<x>, </x>
<kwd>Virus</kwd>
</kwd-group>
<counts>
<ref-count count="18"></ref-count>
</counts>
</article-meta>
</front>
</article>
</istex:document>
</istex:metadataXml>
<mods version="3.6">
<titleInfo lang="en">
<title>Virus safety of human blood products – diagnostics and prevention. Virussicherheit humaner Blutprodukte – Diagnostik und Prävention</title>
</titleInfo>
<titleInfo type="alternative" lang="en" contentType="CDATA">
<title>Virus safety of human blood products – diagnostics and prevention. Virussicherheit humaner Blutprodukte – Diagnostik und Prävention</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="given">Lutz G.</namePart>
<namePart type="family">Gürtler</namePart>
<affiliation>Friedrich Loeffler Institut für Medizinische Mikrobiologie der Universität Greifswald, Greifswald, Germany</affiliation>
</name>
<typeOfResource>text</typeOfResource>
<genre type="research-article" displayLabel="research-article" authority="ISTEX" authorityURI="https://content-type.data.istex.fr" valueURI="https://content-type.data.istex.fr/ark:/67375/XTP-1JC4F85T-7">research-article</genre>
<originInfo>
<publisher>Walter de Gruyter</publisher>
<dateIssued encoding="w3cdtf">2005-04-01</dateIssued>
<dateCreated encoding="w3cdtf">2005-07-05</dateCreated>
<copyrightDate encoding="w3cdtf">2005</copyrightDate>
</originInfo>
<language>
<languageTerm type="code" authority="iso639-2b">eng</languageTerm>
<languageTerm type="code" authority="rfc3066">en</languageTerm>
</language>
<physicalDescription>
<extent unit="references">18</extent>
</physicalDescription>
<abstract lang="en">Relevant blood transfusion-transmitted viruses are still HBV, HCV and HIV. As newly emerged infectious agent, the vCJD prion is relevant as well and will cause difficulties within the next decade, since there is no diagnostic tool applicable to blood donation testing. Still, the most effective measure for the virus safety of blood is donor selection followed by antibody and nucleic acid testing, followed by derichment and inactivation performed to the extent possible. For selected recipients, relevant viruses are CMV and Parvovirus B19. Diagnostic testing for both viruses is no challenge. The prevalence of HTLV-I is very low in Germany but higher in many other countries. Therefore epidemiological surveillance is sufficient to control the spreading of this retrovirus in Germany. As the West Nile fever virus and the SARS coronavirus demonstrate, old viruses may newly enter the donor population and the efficient way to prevent these viruses from spreading is still the usual quarantine for donors who have visited contaminated areas. The history of blood transfusion shows that by taking appropriate measures safety will be increased, but also that new infectious agents will enter the donor population in future years.</abstract>
<abstract lang="de">Für die Bluttransfusion weiterhin relevante Viren sind HBV, HCV und HIV. Das vCJD Prion ist als neuer Infektionserreger in jüngster Zeit relevant geworden und wird, da kein für die Blutspende geeigneter diagnostischer Test vorhanden ist, sicherlich noch die nächste Dekade relevant bleiben. Die Sicherheit der Blutspende wird immer noch wesentlich von der Selektion der Spender beeinflusst, zusätzlich von Antikörper- und Nukleinsäure-Tests, gefolgt von Abreicherung und Inaktivierung, soweit dies möglich ist. Für ausgewählte Patienten sind CMV und Parvovirus B19 relevant, deren diagnostische Erkennung keine Probleme bereitet. HTLV-I hat in Ländern ausserhalb Deutschlands wesentlich höhere Prävalenzen, sodaß derzeit epidemiologische Überwachungsstudien ausreichen, um die Übertragung dieses Virus einzuschränken. Wie das West Nil Fieber-Virus und das SARS-Coronavirus zeigen, können alte Viren jederzeit in die Spenderpopulation eingebracht werden. Zur Prävention der Übertragung beider Viren durch Spender, die aus Ländern mit erhöhtem Risiko kommen, ist die herkömmliche Quarantäne immer noch gut und ausreichend. Die Geschichte der Bluttransfusion hat gezeigt, dass durch geeignete Massnahmen die Sicherheit verbessert werden kann und dass vorauszusehen ist, dass neue Infektionserreger in den kommenden Jahren immer wieder in die Spenderpopulation eingeschleppt werden.</abstract>
<subject>
<genre>Keywords/Schlüsselwörter</genre>
<topic>blood safety</topic>
<topic>blood transfusion</topic>
<topic>vCJD</topic>
<topic>Blutsicherheit</topic>
<topic>Bluttransfusion</topic>
<topic>vCJD</topic>
<topic>Virus</topic>
</subject>
<relatedItem type="host">
<titleInfo>
<title>Laboratoriumsmedizin</title>
</titleInfo>
<titleInfo type="abbreviated">
<title>LaboratoriumsMedizin</title>
</titleInfo>
<genre type="journal" authority="ISTEX" authorityURI="https://publication-type.data.istex.fr" valueURI="https://publication-type.data.istex.fr/ark:/67375/JMC-0GLKJH51-B">journal</genre>
<originInfo>
<publisher>Walter de Gruyter</publisher>
<dateIssued encoding="w3cdtf">2005-04-01</dateIssued>
<dateCreated encoding="w3cdtf">2005-07-05</dateCreated>
<copyrightDate encoding="w3cdtf">2005</copyrightDate>
</originInfo>
<subject>
<genre>subject</genre>
<topic authority="JournalSubjectCodes" authorityURI="MBG">Medical equipment & techniques</topic>
<topic authority="JournalSubjectCodes" authorityURI="MJA">Medical diagnosis</topic>
<topic authority="JournalSubjectCodes" authorityURI="MJC">Diseases & disorders</topic>
</subject>
<identifier type="ISSN">0342-3026</identifier>
<identifier type="eISSN">0025-8466</identifier>
<identifier type="PublisherID">labm</identifier>
<part>
<date>2005</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>29</number>
</detail>
<detail type="issue">
<caption>no.</caption>
<number>2</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>71</start>
<end>77</end>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b1">
<titleInfo>
<title>Thrombosis Res</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Gürtler</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Gürtler LG. Virus safety of human blood, plasma, and derived products. Thrombosis Res 2002;107(Suppl. 1):S39–45.</note>
<part>
<date>2002</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>107</number>
</detail>
<detail type="issue">
<caption>no.</caption>
<number>1</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>S39</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b2">
<titleInfo>
<title>Transfusion</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Biswas</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Biswas R, Tabor E, Hsia CC, Wright J, Laycock ME, Fiebig EW, et al. Comparative sensitivity of HBV NATs and HBsAg assays for detection of acute HBV infection. Transfusion 2003;43:788–98.</note>
<part>
<date>2003</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>43</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>788</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b3">
<titleInfo>
<title>J Clin Microbiol</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Franca</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Franca PH, Gonzalez JE, Munne MS, Brandao LH, Gouvea VS, Sablon E, et al. Strong association between genotype F and hepatitis B virus (HBV) e antigen-negative variants among HBV infected Argentinean blood donors. J Clin Microbiol 2004;42:5015–21.</note>
<part>
<date>2004</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>42</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>5015</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b4">
<titleInfo>
<title>Lancet</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Janssen</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Janssen HL, Zonneveld MV, Senturk H, Zeuzem S, Akarca US, Cakaloglu Y, et al. Pegylated interferon alpha-2b alone or in combination with lamivudine for HBeAg positive chronic hepatitis B: a randomised trial. Lancet 2005;365:123–9.</note>
<part>
<date>2005</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>365</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>123</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b5">
<titleInfo>
<title>Nature Med</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Fauci</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Fauci AS. HIV and AIDS: 20 years of science. Nature Med 2003;7:839–43.</note>
<part>
<date>2003</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>7</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>839</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b6">
<titleInfo>
<title>Nature Med</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Pope</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Pope M, Haase AT. Transmission, acute HIV-1 infection and the quest for strategies to prevent infection. Nature Med 2003;9:847–52.</note>
<part>
<date>2003</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>9</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>847</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b7">
<titleInfo>
<title>Infus Ther Transfus Med</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Burger</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Burger R, Gerlich W, Gürtler L, Heiden M, Hitzler W, Jansen B, et al. Human cytomegalovirus. Infus Ther Transfus Med 2001;28:165–71.</note>
<part>
<date>2001</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>28</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>165</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b8">
<titleInfo>
<title>Casinotti P, Siegl G. Parvoviren. In: Doerr HW, Gerlich WH. Medizinische Virologie. Thieme Verlag 2002:343–51.</title>
</titleInfo>
<genre>journal</genre>
<note>Casinotti P, Siegl G. Parvoviren. In: Doerr HW, Gerlich WH. Medizinische Virologie. Thieme Verlag 2002:343–51.</note>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b9">
<titleInfo>
<title>Blattner WA, Charurat M. Human T-cell lymphotropic virus type I and II. In: Mandell G, Bennett JE, Dolin R, editors. Principles and practice of infectious diseases, 6th ed.: Elsevier Churchill Livingstone 2004:2098–118.</title>
</titleInfo>
<genre>journal</genre>
<note>Blattner WA, Charurat M. Human T-cell lymphotropic virus type I and II. In: Mandell G, Bennett JE, Dolin R, editors. Principles and practice of infectious diseases, 6th ed.: Elsevier Churchill Livingstone 2004:2098–118.</note>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b10">
<titleInfo>
<title>Lancet</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Collins</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Collins SJ, Lawson VA, Masters CL. Transmissible spongiforme encephalopathies. Lancet 2004;363:51–61.</note>
<part>
<date>2004</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>363</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>51</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b11">
<titleInfo>
<title>Lancet</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Llewelyn</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Llewelyn CA, Hewitt PE, Knight RSG, Amar K, Cousens S, Mackenzie J, Will RG. Possible transmission of variant Creutzfeldt-Jakob disease by blood transfusion. Lancet 2004;363:417–21.</note>
<part>
<date>2004</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>363</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>417</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b12">
<titleInfo>
<title>Lancet</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Peden</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Peden AH, Head MW, Ritchie DL, Bell JE, Ironside JW. Preclinical vCJD after blood transfusion in a PRNP codon 129 heterozygous patient. Lancet 2004;364:527–9.</note>
<part>
<date>2004</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>364</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>527</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b13">
<titleInfo>
<title>Lancet</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Fichet</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Fichet G, Comoy E, Duval C, Antloga K, Dehen C, Charbonnier A, et al. Novel methods for disinfection of prion-contaminated medical devices. Lancet 2004;364:521–6.</note>
<part>
<date>2004</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>364</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>521</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b14">
<titleInfo>
<title>Vox Sang</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Foster</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Foster PR. Removal of TSE agents from blood products. Vox Sang 2004;87(Suppl. 2):S7–10.</note>
<part>
<date>2004</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>87</number>
</detail>
<detail type="issue">
<caption>no.</caption>
<number>2</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>S7</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b15">
<titleInfo>
<title>Nature Med</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Mackenzie</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Mackenzie JS, Gubler J, Petersen LR. Emerging flaviviruses: the spread and resurgence of Japanese encephalitis, West Nile and Dengue viruses. Nature Med 2004;10(Suppl.):S98–109.</note>
<part>
<date>2004</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>10</number>
</detail>
<detail type="issue">
<caption>no.</caption>
<number>Suppl.</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>S98</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b16">
<titleInfo>
<title>Nature Med</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Peiris</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Peiris JSM, Guan Y, Yuen KY. Severe acute respiratory syndrome. Nature Med 2004;10(Suppl.):S88–97.</note>
<part>
<date>2004</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>10</number>
</detail>
<detail type="issue">
<caption>no.</caption>
<number>Suppl.</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>S88</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b17">
<titleInfo>
<title>Lancet</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Gregori</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Gregori L, McCombie N, Palmer D, Birch P, Coker SOS, Giulivi A, Rohwer RG. Effectiveness of leukoreduction for removal of infectivity of transmissible spongiform encephalopathies from blood. Lancet 2004;364:529–31.</note>
<part>
<date>2004</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>364</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>529</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<relatedItem type="references" displayLabel="b18">
<titleInfo>
<title>Semin Hematology</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="family">Wollowitz</namePart>
</name>
<genre>journal</genre>
<note>Wollowitz S. Fundamentals of the psoralen-based Helinx Technology for inactivation of infectious pathogens and leukocytes in platelets and plasma. Semin Hematology 2001;38(Suppl. 11):S4–11.</note>
<part>
<date>2001</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>38</number>
</detail>
<detail type="issue">
<caption>no.</caption>
<number>11</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>S4</start>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<identifier type="istex">8B5EA8F1C985C587E528FB26E0093532DE3ABDEA</identifier>
<identifier type="ark">ark:/67375/QT4-DV5LLDR7-Z</identifier>
<identifier type="DOI">10.1515/JLM.2005.013</identifier>
<identifier type="ArticleID">labm.29.2.71</identifier>
<identifier type="pdf">jlm.2005.013.pdf</identifier>
<accessCondition type="use and reproduction" contentType="copyright">© Walter de Gruyter, 2005</accessCondition>
<recordInfo>
<recordContentSource authority="ISTEX" authorityURI="https://loaded-corpus.data.istex.fr" valueURI="https://loaded-corpus.data.istex.fr/ark:/67375/XBH-B4QPMMZB-D">degruyter-journals</recordContentSource>
<recordOrigin>Converted from (version 1.2.10) to MODS version 3.6.</recordOrigin>
<recordCreationDate encoding="w3cdtf">2020-04-03</recordCreationDate>
</recordInfo>
</mods>
<json:item>
<extension>json</extension>
<original>false</original>
<mimetype>application/json</mimetype>
<uri>https://api.istex.fr/ark:/67375/QT4-DV5LLDR7-Z/record.json</uri>
</json:item>
</metadata>
<serie></serie>
</istex>
</record>

Pour manipuler ce document sous Unix (Dilib)

EXPLOR_STEP=$WICRI_ROOT/Sante/explor/SrasV1/Data/Istex/Corpus
HfdSelect -h $EXPLOR_STEP/biblio.hfd -nk 000072 | SxmlIndent | more

Ou

HfdSelect -h $EXPLOR_AREA/Data/Istex/Corpus/biblio.hfd -nk 000072 | SxmlIndent | more

Pour mettre un lien sur cette page dans le réseau Wicri

{{Explor lien
   |wiki=    Sante
   |area=    SrasV1
   |flux=    Istex
   |étape=   Corpus
   |type=    RBID
   |clé=     ISTEX:8B5EA8F1C985C587E528FB26E0093532DE3ABDEA
   |texte=   Virus safety of human blood products – diagnostics and prevention. Virussicherheit humaner Blutprodukte – Diagnostik und Prävention
}}

Wicri

This area was generated with Dilib version V0.6.33.
Data generation: Tue Apr 28 14:49:16 2020. Site generation: Sat Mar 27 22:06:49 2021