Serveur d'exploration Santé et pratique musicale - Exploration (Accueil)

Index « KwdFr.i » - entrée « Étudiant médecine (psychologie) »
Attention, ce site est en cours de développement !
Attention, site généré par des moyens informatiques à partir de corpus bruts.
Les informations ne sont donc pas validées.
Étudiant médecine (MeSH) < Étudiant médecine (psychologie) < Étudiant médecine (statistiques et données numériques)  Facettes :

List of bibliographic references indexed by Étudiant médecine (psychologie)

Number of relevant bibliographic references: 12.
Ident.Authors (with country if any)Title
000660 (2019) Allard E. Van Ark [Pays-Bas] ; Marjo Wijnen-Meijer [Pays-Bas]"Doctor Jazz": Lessons that medical professionals can learn from jazz musicians.
000789 (2018) Salvatore Mangione [États-Unis] ; Chayan Chakraborti [États-Unis] ; Giuseppe Staltari [États-Unis] ; Rebecca Harrison [États-Unis] ; Allan R. Tunkel [États-Unis] ; Kevin T. Liou [États-Unis] ; Elizabeth Cerceo [États-Unis] ; Megan Voeller [États-Unis] ; Wendy L. Bedwell [États-Unis] ; Keaton Fletcher [États-Unis] ; Marc J. Kahn [États-Unis]Medical Students' Exposure to the Humanities Correlates with Positive Personal Qualities and Reduced Burnout: A Multi-Institutional U.S. Survey.
000977 (2017) Heather Ann Osborn [États-Unis] ; Jordan T. Glicksman ; Michael G. Brandt ; Philip C. Doyle ; Kevin FungPrimary care specialty career choice among Canadian medical students: Understanding the factors that influence their decisions.
000A06 (2017) Anna Harris [Pays-Bas] ; Eleanor Flynn [Australie]Medical education of attention: A qualitative study of learning to listen to sound.
000A92 (2017) Robin K. Pettit [États-Unis] ; Marjorie Kinney [États-Unis] ; Lise Mccoy [États-Unis]A descriptive, cross-sectional study of medical student preferences for vodcast design, format and pedagogical approach.
000E87 (2015) Lynn Mcbain [Nouvelle-Zélande] ; Sinéad Donnelly [Nouvelle-Zélande] ; Jo Hilder [Nouvelle-Zélande] ; Clare O'Leary [Nouvelle-Zélande] ; Eileen Mckinlay [Nouvelle-Zélande]"I wanted to communicate my feelings freely": a descriptive study of creative responses to enhance reflection in palliative medicine education.
000E98 (2014) Antonio Campos-Sánchez [Espagne] ; Juan-Antonio L Pez-Nú Ez ; Giuseppe Scionti ; Ingrid Garz N ; Miguel González-Andrades ; Miguel Alaminos ; Tomás SolaDeveloping an audiovisual notebook as a self-learning tool in histology: perceptions of teachers and students.
001118 (2013) Maria Amelia Dias Pereira [Brésil] ; Maria Alves BarbosaTeaching strategies for coping with stress--the perceptions of medical students.
001149 (2013) Christopher Watling [Canada] ; Erik Driessen ; Cees P M. Van Der Vleuten ; Meredith Vanstone ; Lorelei LingardMusic lessons: revealing medicine's learning culture through a comparison with that of music.
001301 (2012) Arno K. Kumagai [États-Unis]Perspective: acts of interpretation: a philosophical approach to using creative arts in medical education.
001988 (2005) Aylon Y. Glaser [États-Unis] ; Charles B. Hall ; S Jose I. Uribe ; Marvin P. FriedThe effects of previously acquired skills on sinus surgery simulator performance.
001D90 (1995) W. Andritzky[Medical students and alternative medicine--a survey].

Pour manipuler ce document sous Unix (Dilib)

EXPLOR_STEP=$WICRI_ROOT/Sante/explor/SanteMusiqueV1/Data/Main/Exploration
HfdIndexSelect -h $EXPLOR_AREA/Data/Main/Exploration/KwdFr.i -k "Étudiant médecine (psychologie)" 
HfdIndexSelect -h $EXPLOR_AREA/Data/Main/Exploration/KwdFr.i  \
                -Sk "Étudiant médecine (psychologie)" \
         | HfdSelect -Kh $EXPLOR_AREA/Data/Main/Exploration/biblio.hfd 

Pour mettre un lien sur cette page dans le réseau Wicri

{{Explor lien
   |wiki=    Sante
   |area=    SanteMusiqueV1
   |flux=    Main
   |étape=   Exploration
   |type=    indexItem
   |index=    KwdFr.i
   |clé=    Étudiant médecine (psychologie)
}}

Wicri

This area was generated with Dilib version V0.6.38.
Data generation: Mon Mar 8 15:23:44 2021. Site generation: Mon Mar 8 15:23:58 2021