Ident. | Authors (with country if any) | Title |
---|
000001 |
Fabienne Chetail [Belgique] ; Alain Content [Belgique] | What Is the Difference Between OASIS and OPERA? Roughly Five Pixels: Orthographic Structure Biases the Perceived Length of Letter Strings |
000007 |
Yu-Wei Lin [Royaume-Uni] ; Alan E. Williams [Royaume-Uni] | Projecting the voice: observations of audience behaviours in ICT-mediated contemporary opera |
000077 |
C. Y. Kuo [Taïwan] ; C. S. Yang [Taïwan] ; F. Y. Lin [Taïwan] ; Y. L. Chu [Taïwan] ; J. C. Jan [Taïwan] ; J. C. Huang [Taïwan] ; C. S. Hwang [Taïwan] ; J. R. Chen [Taïwan] ; Y. H. Liu [Taïwan] ; C. H. Chang [Taïwan] | Design and Measurement of the Septum Magnet for the Taiwan Photon Source |
000197 |
Vassiliki T. Kontargyri [Grèce] ; Ioannis F. Gonos [Grèce] ; Ioannis A. Stathopulos [Grèce] | Measurement and simulation of the electric field of high voltage suspension insulators |
000230 |
Omar S. Punjabi [États-Unis] ; Robert L. Stamper [États-Unis] ; Alan G. Bostrom [États-Unis] ; YING HAN [États-Unis] ; Shan C. Lin [États-Unis] | Topographic Comparison of the Visual Function on Multifocal Visual Evoked Potentials with Optic Nerve Structure on Heidelberg Retinal Tomography |
000248 |
Joachim Schnürle | Der Kempisius parvulus : Eine erstaunliche und aufschlussreiche Ausgabe von Tersteegens Der Kleine Kempis |
000278 |
Linda Parati [Italie] ; Nicola Prodi [Italie] ; Roberto Pompoli [Italie] | Computer model investigations on the balance between stage and pit sources in opera houses |
000344 |
Christine A. Kirkman [Royaume-Uni] | From soap opera to science : Towards gaining access to the psychopaths who live amongst us |
000371 |
Gérard Bonnet [France] | Le Trouvère : Quand la rivalité des doubles tourne à l'atteinte du corps propre |
000400 |
Moira Mccormack [Royaume-Uni] ; Janet Briggs ; Alan Hakim ; Rodney Grahame | Joint laxity and the benign joint hypermobility syndrome in student and professional Ballet dancers |
000426 |
G. Lanteri-Laura [France] ; LAXENAIRE | À propos du Torquato Tasso de Goethe. Commentaire : Création artistique et psychatrie: cinéma, théatre, opéra et psychiatrie |
000427 |
R. Ropert [France] | À propos de la folie à l'opéra : Création artistique et psychatrie: cinéma, théatre, opéra et psychiatrie |
000428 |
J.-P. Luaute [France] | Vertigo ou la reconnaissance interdite : Création artistique et psychatrie: cinéma, théatre, opéra et psychiatrie |
000429 |
J. Verdeau-Pailles [France] | Un air triste, un air gai ?... Fantaisie musicale en noir et blanc |
000430 |
Francois Jousse [France] ; Gérard Briet [France] ; Gérard Delthil [France] | Trente ans d'évolution de la signalisation tricolore et de la gestion du trafic |
000441 |
Marie-Claude Fusco [France] | La relation de la femme à la culture : Les idéaux et le féminin |
000443 |
J. Verdeau-Pailles [France] ; ROPERT | La folie de Lucie de Lammermoor. Commentaire : Création artistique et psychatrie: cinéma, théatre, opéra et psychiatrie |
000444 |
H. Gaye-Bareyt [France] | L'agir et la question de la souffrance chez les super héros |
000446 |
M. Laxenaire [France] | Jakob Lenz ou la folie à l'opéra : Création artistique et psychatrie: cinéma, théatre, opéra et psychiatrie |
000447 |
N. Puig-Verges [France] ; M. G. Schweitzer [France] ; M. De Panafieu ; VEYRAT | Infanticide et libéricide dans l'opéra européen du XIXe siècle. Commentaire : Création artistique et psychatrie: cinéma, théatre, opéra et psychiatrie |
000458 |
Moshe Bergstein [Israël] | Verdi's Rigoletto: The dialectic interplay of the psychic positions in seemingly 'mindless' violence |
000491 |
Régine Prat [France] | Un rythme à deux : opéra de la séance, opéra de la vie |
000541 |
Johannes Fabricius [Danemark] | Der Individuationsprozess bei Carl Maria von Weber (1786-1826) |
000580 |
Marie-France Castarede [France] | L'enveloppe vocale : Hommage à Didier Anzieu |
000675 |
A. Erfurth [Allemagne] ; P. Hoff [Allemagne] | Mad scenes in early 19th-century opera |
000693 |
P. Fausti [Italie] ; A. Farina [Italie] | Acoustic measurements in opera houses : Comparison between different techniques and equipment |
000720 |
M.-F. Castarede [France] | La scène du baiser. Proust et Wagner |
000928 |
K. Yamamoto [Japon] | Soaps and detergents in children |
000934 |
T. M. Lotti [Italie] ; I. Ghersetich | Mineral waters : Instead of soap or better than soap ? |
000A11 |
M. Zins-Ritter [France] | D'Inès à Siegfried: plaidoyer pour un acte de reconnaissance : L'accès à la connaissance |
000A12 |
G.-D. Farcy | Andromaque à l'épreuve de l'opéra |
000A39 |
| Dramaturgie et collaboration des arts au théâtre : Paris-Fontainebleau-Versailles, 24 novembre - 4 décembre 1988 |
000A41 |
P.-F. Kaempf | «Un mancenillier à l'ombre mortelle» : Julien Gracq à l'ombre de "Parsifal", ou la présence démoniaque dans "Au Château d'Argol" |
000A67 |
J. Lanters | The theatre of Thomas Murphy and Federico García Lorca |
000A71 |
S. Tubert | The deconstruction and construction of maternal desire: "Yerma" and "Die Frau ohne Schatten" |
000B06 |
G. De Van | De Triboulet à Rigoletto : L'invention romantique |