Ident. | Authors (with country if any) | Title |
---|
000004 |
Gesa Finke [Allemagne] | Constanze Mozarts Tätigkeiten als Nachlassverwalterin im Kontext der Wissenskulturen um 1800 |
000007 |
Stephen E. Palmer [États-Unis] ; Karen B. Schloss [États-Unis] ; Zoe Xu [États-Unis] ; Lilia R. Prado-Leon [Mexique] | Music-color associations are mediated by emotion |
000008 |
Leonid Perlovsky [États-Unis] ; Arnaud Cabanac [Canada] ; Marie-Claude Bonniot-Cabanac [Canada] ; Michel Cabanac [Canada] | Mozart effect, cognitive dissonance, and the pleasure of music |
000017 |
Denis Labouret | Giono et Mozart |
000018 |
M. Pereira Da Costa [France] ; S. Tordjman [France] | De Mozart à Michael Jackson: précocité et fragilité : Hauts potentiels des enfants: force ou faiblesse ? Identifier leurs aptitudes pour développer leurs talents |
000020 |
M. Uchiyama [Japon] ; X. Jin [Japon, République populaire de Chine] ; Q. Zhang [Japon] ; A. Amano [Japon] ; T. Watanabe [Japon] ; M. Niimi [Japon] | Music Exposure Induced Prolongation of Cardiac Allograft Survival and Generated Regulatory CD4+ Cells in Mice |
000028 |
Shane Drefcinski [États-Unis] | What Kind of Cause Is Music's Influence on Moral Character? |
000032 |
James O. Young [États-Unis] | Kivy on Musical Genius |
000039 |
Hans-Joachim Trappe [Allemagne] | The effects of music on the cardiovascular system and cardiovascular health |
000042 |
Guy Dammann [Royaume-Uni] | Opera and the Limits of Philosophy: on Bernard Williams's Music Criticism |
000044 |
Jakob Pietschnig [Autriche] ; Martin Voracek [Autriche] ; Anton K. Formann [Autriche] | Mozart effect-Shmozart effect: A meta-analysis |
000046 |
G. Dehaene-Lambertz [France] ; A. Montavont [France] ; A. Jobert [France] ; L. Allirol [France] ; J. Dubois [France] ; L. Hertz-Pannier [France] ; S. Dehaene [France] | Language or music, mother or Mozart? Structural and environmental influences on infants' language networks |
000056 |
Jaime Donoso [Chili] | Hans Urs von Balthasar y la música de Mozart |
000060 |
Claude Dauphin | Poétique et sémiotique du titre musical |
000062 |
Nicoletta Diasio [France] | La fin de Don Giovanni : L'entrée en scène du libertin chez Mozart et Stravinsky |
000064 |
Richard Rusbridger | The internal world of Don Giovanni |
000066 |
Alex Bennet [États-Unis] ; David Bennet [États-Unis] | The human knowledge system : music and brain coherence |
000073 |
Marek Sroka [États-Unis] | The music collection of the former prussian state library at thejagiellonian library in Kraków, Poland : Past, present, and future developments |
000074 |
George N. Caldwell [Royaume-Uni] ; Leigh M. Riby [Royaume-Uni] | The effects of music exposure and own genre preference on conscious and unconscious cognitive processes : A pilot ERP study |
000079 |
Oliver Grewe [Allemagne] ; Frederik Nagel [Allemagne] ; Reinhard Kopiez [Allemagne] ; Eckart Altenmüller [Allemagne] | Emotions over time : Synchronicity and development of subjective, physiological, and facial affective reactions to music |
000084 |
Vincent Giraud [France] | Kierkegaard et "Don Juan" |
000086 |
Norbert Jausovec [Slovénie] ; Ksenija Jausovec [Slovénie] ; Ivan Gerlic [Slovénie] | The influence of Mozart's music on brain activity in the process of learning |
000087 |
Rudi Crncec [Australie] ; Sarah J. Wilson [Australie] ; Margot Prior [Australie] | The cognitive and academic benefits of music to children : Facts and fiction |
000088 |
Asmir Tobudic [Autriche] ; Gerhard Widmer [Autriche] | Relational IBL in classical music |
000093 |
Tamar Berman [États-Unis] ; J. Stephen Downie [États-Unis] ; Bart Berman | Beyond error tolerance : Finding thematic similarities in music digital libraries |
000096 |
Tamar Berman [États-Unis] | A data model for music information retrieval |
000101 |
| |
000104 |
Norbert Jausovec [Slovénie] ; Katarina Habe [Slovénie] | The influence of auditory background stimulation (Mozart's sonata K. 448) on visual brain activity |
000105 |
Adrian Bangerter [États-Unis] ; Chip Heath [États-Unis] | The Mozart effect: Tracking the evolution of a scientific legend |
000107 |
Den'Etsu Sutoo [Japon] ; Kayo Akiyama [Japon] | Music improves dopaminergic neurotransmission: demonstration based on the effect of music on blood pressure regulation |
000109 |
Kurt Gottfried [États-Unis] ; J. David Jackson [États-Unis] | Mozart and Quantum Mechanics: An Appreciation of Victor Weisskopf |
000113 |
Asmir Tobudic [Autriche] ; Gerhard Widmer [Autriche] | Playing Mozart phrase by phrase |
000116 |
Lawrence Kramer [États-Unis] | Music, cultural mixture, and the aesthetic |
000123 |
Joanna Nieznanowska [Pologne] | Lekarze I Rodzina Mozartöw |
000124 |
| Pierre Jean Jouve 6. Jouve et les jeux de l'écriture 2 |
000125 |
Maria Villela-Petit [France] | « qui voit?», du privilège de la peinture chez M. Merleau-Ponty |
000128 |
J. S. Jenkins [Royaume-Uni] | The Mozart effect |
000129 |
Charles P. Shimp [États-Unis] | Behavior as a social construction |
000131 |
Maurice Lever [France] | Beaumarchais et la musique : Un autre Beaumarchais |
000133 |
J. R. Hughes [États-Unis] ; J. J. Fino [États-Unis] | The Mozart effect : Distinctive aspects of the music : A clue to brain coding? |
000138 |
Jenny R. Saffran [États-Unis] ; Michelle M. Loman [États-Unis] ; Rachel R. W. Robertson [États-Unis] | Infant memory for musical experiences |
000139 |
Cora L. Diaz De Chumaceiro [Venezuela] | Induced recall of Mozart's requiem in Amadeus |
000143 |
I. Douven [Pays-Bas] | Style and supervenience |
000144 |
J. Burns [États-Unis] ; E. Labbe [États-Unis] ; K. Williams [États-Unis] ; J. Mccall [États-Unis] | Perceived and physiological indicators of relaxation : As different as Mozart and Alice in chains |
000148 |
J. Herman | Le "Don Juan" d'E.T.A. Hoffmann et le frisson du fantastique : Don Giovanni en prose |
000152 |
G. Missotten | A écouter : Ou bien.., ou bien, l'oeuvre musicale de Kierkegaard, sous la baguette de Don Giovanni : Don Giovanni en prose |
000154 |
H. Servaes | "Emmeline" d'Alfred de Musset, un pré(-)texte musical : Don Giovanni en prose |
000156 |
L. J. Trainor [Canada] ; B. M. Heinmiller [Canada] | The development of evaluative responses to music : Infants prefer to listen to consonance over dissonance |
000160 |
J. Sistig | Henri Ghéon et la musique |
000165 |
S. Carlson [Finlande] ; P. R M [Finlande] ; D. Artchakov [Finlande] ; L. Linnankoski [Finlande] | Effects of music and white noise on working memory performance in monkeys |
000166 |
P. Berthier [France] | Les grands airs de La Chartreuse de Parme |
000168 |
A. Paradis [France] | Don Giovanni ou la trajectoire du lièvre |
000172 |
H. Klempe [Norvège] | Musicalisation of metaphor and metaphoricalness in music |
000173 |
B. Nettl [États-Unis] | Ideas about music and musical thought : Ethnomusicological perspectives |
000174 |
Gary W. Siebein [États-Unis] ; Martin A. Gold [États-Unis] ; Mitchell Spolan [États-Unis] ; Christopher Herr [États-Unis] | Evaluating acoustical qualities of four rooms using questionnaires |
000176 |
C. Magaldi | Music for the elite: musical societies in Imperial Rio de Janeiro |
000178 |
F. H. Rauscher [États-Unis] ; G. L. Shaw ; K. N. Ky | Listerning to Mozart enhances spatial-temporal reasoning : towards a neurophysiological basis |
000180 |
P. Tschuggnall | Religion ― Musik ― Alltag. Mozarts eigenwilliges Verhältnis zu Religion und Kirche |
000181 |
P. Wintersgill [Royaume-Uni] | Music and melancholia |
000183 |
N. Till | Response to John Stone's review of Mozart and the Englithtenment: Truth, Virtue and Beauty in Mozart's Operas |
000184 |
P. W. Jusczyk [États-Unis] ; C. L. Krumhansl | Pitch and rhythmic patterns affecting infants' sensitivity to musical phrase structure |
000185 |
E. Reimer [Allemagne] | National consciousness and music historiography in Germany 1800-1850 |
000187 |
RODNEY STENNING EDGECOMBE [Afrique du Sud] | Melophrasis: defining a distinctive genre of literature/music dialogue |
000188 |
J. S. Jenkins [Royaume-Uni] | Medicine and music in Vienna at the time of Mozart |
000189 |
J. S. Jenkins [Royaume-Uni] | Medicine and music in Vienna at the time of Mozart |
000192 |
N. Bareille-Freyss [France] | PAE Mozart |
000194 |
C. L. D. De Chumaceiro [Venezuela] | A brief note on Freud and Mozart's magic flute |
000195 |
| Mozart et les Lumières. L'Enigme du génie |
000203 |
A. Líberman | Sigmund Freud : un interrogante wagneriano |
000204 |
F. B. Lammes ; M. Van Mourik | The labour of Constanze Mozart : a musical occasion ? |
000207 |
K. S. Walters | Saint Salieri, the Absolute and « Ressentiment » |
000210 |
A. Mikhalevitch | Idoménée, opera seria» de W. A. Mozart, les contreparties d'une esquive du conflit œdipien |
000211 |
S. Meitinger | Ecrire - musique : Pierre Jean Jouve et la poésie critique |
000212 |
R. E. Goodkin | The Proustian Octave : or, the Scale of Love (and Death) |
000214 |
C. Sopena ; H. Fehlhaber | «Amadeus»: einige Überlegungen zum Neid |
000217 |
J. Berman | The search for the father in Amadeus |
000221 |
D. S. Jaffe | Empathy, counteridentification, countertransference: a review, with some personal perspectives on the «analytic instrument» |
000223 |
| Individus et sociétés. Musicalement parlant |