Serveur d'exploration Debussy

Attention, ce site est en cours de développement !
Attention, site généré par des moyens informatiques à partir de corpus bruts.
Les informations ne sont donc pas validées.

THE SEVEN THEMES OF MUSIC GEOGRAPHY

Identifieur interne : 001791 ( Istex/Corpus ); précédent : 001790; suivant : 001792

THE SEVEN THEMES OF MUSIC GEOGRAPHY

Auteurs : Peter H. Nash ; George O. Carney

Source :

RBID : ISTEX:04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB

English descriptors

Abstract

Music geography first emerged as a subfield of cultural geography c. 1970, During the past 25 years, a significant body of research has been published in scholarly journals, books, and reference works. Seven major themes are outlined in the formation of music geography: I ‐ origins (non‐‘geographical’); II ‐ world distribution and types; III ‐ location analysis; IV‐source areas of musical activities; V ‐ trends based on electricity; VI ‐ impact of music on landscapes; and VII ‐ global music. A view is offered of how an eighth theme (technological innovations) might develop on the basis of recent observations. La géographiede la musique est apparueau début comme un sous‐domaine de la géographie de la culture aux alentours de 1970. Au cours des vingt‐cinq dernières années, un grand nombre de travaux sur ce sujet a été publié dans des revues scientifiques, des livres et des ouvrages de référence. On peut cerner sept thèmes principauxdans la formation de la géographie de la musique: 1. les origines (non ‘géographiques’); 2. la répartition mondiale et les genres; 3. /‘analyse de /‘emplacement; 4. les sources régionales des activités musicales; 5. les tendances fondées sur l'électricité; 6. l'impact de la musique sur les paysages; 7. la musique globale. À partir de récentes observations, on propose une perspective sur l'élaboration éventuelle d'un huitième thème, à savoir les innovations technologiques. Mots‐clés:géographie de la musique, géographie de la culture, sources régionales, paysage sonore, musique globale.

Url:
DOI: 10.1111/j.1541-0064.1996.tb00433.x

Links to Exploration step

ISTEX:04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB

Le document en format XML

<record>
<TEI wicri:istexFullTextTei="biblStruct">
<teiHeader>
<fileDesc>
<titleStmt>
<title xml:lang="en">THE SEVEN THEMES OF MUSIC GEOGRAPHY</title>
<author>
<name sortKey="Nash, Peter H" sort="Nash, Peter H" uniqKey="Nash P" first="Peter H." last="Nash">Peter H. Nash</name>
<affiliation>
<mods:affiliation>Department of Geography, Faculty of Environmental Studies, University of Waterloo, Waterloo, Ontario, Canada N2L 3G1</mods:affiliation>
</affiliation>
</author>
<author>
<name sortKey="Carney, George O" sort="Carney, George O" uniqKey="Carney G" first="George O." last="Carney">George O. Carney</name>
<affiliation>
<mods:affiliation>Department of Geography, Oklahoma State University, Stillwater, Oklahoma, U.S.A. 74078</mods:affiliation>
</affiliation>
</author>
</titleStmt>
<publicationStmt>
<idno type="wicri:source">ISTEX</idno>
<idno type="RBID">ISTEX:04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB</idno>
<date when="1996" year="1996">1996</date>
<idno type="doi">10.1111/j.1541-0064.1996.tb00433.x</idno>
<idno type="url">https://api.istex.fr/document/04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB/fulltext/pdf</idno>
<idno type="wicri:Area/Istex/Corpus">001791</idno>
<idno type="wicri:explorRef" wicri:stream="Istex" wicri:step="Corpus" wicri:corpus="ISTEX">001791</idno>
</publicationStmt>
<sourceDesc>
<biblStruct>
<analytic>
<title level="a" type="main">THE SEVEN THEMES OF MUSIC GEOGRAPHY
<ref type="note" target="#fn1">*</ref>
</title>
<author>
<name sortKey="Nash, Peter H" sort="Nash, Peter H" uniqKey="Nash P" first="Peter H." last="Nash">Peter H. Nash</name>
<affiliation>
<mods:affiliation>Department of Geography, Faculty of Environmental Studies, University of Waterloo, Waterloo, Ontario, Canada N2L 3G1</mods:affiliation>
</affiliation>
</author>
<author>
<name sortKey="Carney, George O" sort="Carney, George O" uniqKey="Carney G" first="George O." last="Carney">George O. Carney</name>
<affiliation>
<mods:affiliation>Department of Geography, Oklahoma State University, Stillwater, Oklahoma, U.S.A. 74078</mods:affiliation>
</affiliation>
</author>
</analytic>
<monogr></monogr>
<series>
<title level="j" type="main">Canadian Geographer / Le Géographe canadien</title>
<title level="j" type="alt">CANADIAN GEOGRAPHER / LE GEOGRAPHE CANADIEN</title>
<idno type="ISSN">0008-3658</idno>
<idno type="eISSN">1541-0064</idno>
<imprint>
<biblScope unit="vol">40</biblScope>
<biblScope unit="issue">1</biblScope>
<biblScope unit="page" from="69">69</biblScope>
<biblScope unit="page" to="74">74</biblScope>
<biblScope unit="page-count">6</biblScope>
<publisher>Blackwell Publishing Ltd</publisher>
<pubPlace>Oxford, UK</pubPlace>
<date type="published" when="1996-03">1996-03</date>
</imprint>
<idno type="ISSN">0008-3658</idno>
</series>
</biblStruct>
</sourceDesc>
<seriesStmt>
<idno type="ISSN">0008-3658</idno>
</seriesStmt>
</fileDesc>
<profileDesc>
<textClass>
<keywords scheme="Teeft" xml:lang="en">
<term>Alternative rock culture hearth</term>
<term>American geographers</term>
<term>American music</term>
<term>Annual meeting</term>
<term>Auditory sense</term>
<term>Canadian association</term>
<term>Canadian country music</term>
<term>Canadian geographer</term>
<term>Carney</term>
<term>Country music</term>
<term>Country music radio stations</term>
<term>Cultural diffusion</term>
<term>Cultural geography</term>
<term>Departmentof geography</term>
<term>Geographe canadien</term>
<term>Geographer</term>
<term>Geography</term>
<term>Geomusical growth</term>
<term>Global music</term>
<term>Human geography</term>
<term>Illinois press</term>
<term>Major themes</term>
<term>Miami sound</term>
<term>Middle ages</term>
<term>Music geography</term>
<term>Music regions</term>
<term>Musical activities</term>
<term>Musique globale</term>
<term>Nash</term>
<term>Neumatic notation</term>
<term>Next theme</term>
<term>Popular music</term>
<term>Regional music</term>
<term>Source areas</term>
<term>Sources regionales</term>
<term>Spatial aspects</term>
<term>Spatial dimensions</term>
<term>Subject matter</term>
<term>Technological innovations</term>
<term>Vander linden</term>
<term>Western polyphony</term>
<term>White gospel quartets</term>
<term>World music</term>
<term>Zydeco music</term>
</keywords>
</textClass>
</profileDesc>
</teiHeader>
<front>
<div type="abstract" xml:lang="en">Music geography first emerged as a subfield of cultural geography c. 1970, During the past 25 years, a significant body of research has been published in scholarly journals, books, and reference works. Seven major themes are outlined in the formation of music geography: I ‐ origins (non‐‘geographical’); II ‐ world distribution and types; III ‐ location analysis; IV‐source areas of musical activities; V ‐ trends based on electricity; VI ‐ impact of music on landscapes; and VII ‐ global music. A view is offered of how an eighth theme (technological innovations) might develop on the basis of recent observations. La géographiede la musique est apparueau début comme un sous‐domaine de la géographie de la culture aux alentours de 1970. Au cours des vingt‐cinq dernières années, un grand nombre de travaux sur ce sujet a été publié dans des revues scientifiques, des livres et des ouvrages de référence. On peut cerner sept thèmes principauxdans la formation de la géographie de la musique: 1. les origines (non ‘géographiques’); 2. la répartition mondiale et les genres; 3. /‘analyse de /‘emplacement; 4. les sources régionales des activités musicales; 5. les tendances fondées sur l'électricité; 6. l'impact de la musique sur les paysages; 7. la musique globale. À partir de récentes observations, on propose une perspective sur l'élaboration éventuelle d'un huitième thème, à savoir les innovations technologiques. Mots‐clés:géographie de la musique, géographie de la culture, sources régionales, paysage sonore, musique globale.</div>
</front>
</TEI>
<istex>
<corpusName>wiley</corpusName>
<keywords>
<teeft>
<json:string>geographer</json:string>
<json:string>music geography</json:string>
<json:string>nash</json:string>
<json:string>cultural geography</json:string>
<json:string>canadian geographer</json:string>
<json:string>musical activities</json:string>
<json:string>carney</json:string>
<json:string>geography</json:string>
<json:string>popular music</json:string>
<json:string>canadian association</json:string>
<json:string>source areas</json:string>
<json:string>country music</json:string>
<json:string>geographe canadien</json:string>
<json:string>american geographers</json:string>
<json:string>global music</json:string>
<json:string>music regions</json:string>
<json:string>spatial aspects</json:string>
<json:string>human geography</json:string>
<json:string>annual meeting</json:string>
<json:string>cultural diffusion</json:string>
<json:string>vander linden</json:string>
<json:string>regional music</json:string>
<json:string>major themes</json:string>
<json:string>middle ages</json:string>
<json:string>western polyphony</json:string>
<json:string>american music</json:string>
<json:string>departmentof geography</json:string>
<json:string>white gospel quartets</json:string>
<json:string>zydeco music</json:string>
<json:string>sources regionales</json:string>
<json:string>alternative rock culture hearth</json:string>
<json:string>musique globale</json:string>
<json:string>miami sound</json:string>
<json:string>country music radio stations</json:string>
<json:string>canadian country music</json:string>
<json:string>geomusical growth</json:string>
<json:string>subject matter</json:string>
<json:string>world music</json:string>
<json:string>auditory sense</json:string>
<json:string>next theme</json:string>
<json:string>spatial dimensions</json:string>
<json:string>technological innovations</json:string>
<json:string>illinois press</json:string>
<json:string>neumatic notation</json:string>
</teeft>
</keywords>
<author>
<json:item>
<name>PETER H. NASH</name>
<affiliations>
<json:string>Department of Geography, Faculty of Environmental Studies, University of Waterloo, Waterloo, Ontario, Canada N2L 3G1</json:string>
</affiliations>
</json:item>
<json:item>
<name>GEORGE O. CARNEY</name>
<affiliations>
<json:string>Department of Geography, Oklahoma State University, Stillwater, Oklahoma, U.S.A. 74078</json:string>
</affiliations>
</json:item>
</author>
<subject>
<json:item>
<lang>
<json:string>eng</json:string>
</lang>
<value>music geography</value>
</json:item>
<json:item>
<lang>
<json:string>eng</json:string>
</lang>
<value>cultural geography</value>
</json:item>
<json:item>
<lang>
<json:string>eng</json:string>
</lang>
<value>source areas</value>
</json:item>
<json:item>
<lang>
<json:string>eng</json:string>
</lang>
<value>soundscape</value>
</json:item>
<json:item>
<lang>
<json:string>eng</json:string>
</lang>
<value>global music</value>
</json:item>
</subject>
<articleId>
<json:string>CAG69</json:string>
</articleId>
<arkIstex>ark:/67375/WNG-7N3PB0TK-P</arkIstex>
<language>
<json:string>eng</json:string>
</language>
<originalGenre>
<json:string>article</json:string>
</originalGenre>
<abstract>Music geography first emerged as a subfield of cultural geography c. 1970, During the past 25 years, a significant body of research has been published in scholarly journals, books, and reference works. Seven major themes are outlined in the formation of music geography: I ‐ origins (non‐‘geographical’); II ‐ world distribution and types; III ‐ location analysis; IV‐source areas of musical activities; V ‐ trends based on electricity; VI ‐ impact of music on landscapes; and VII ‐ global music. A view is offered of how an eighth theme (technological innovations) might develop on the basis of recent observations. La géographiede la musique est apparueau début comme un sous‐domaine de la géographie de la culture aux alentours de 1970. Au cours des vingt‐cinq dernières années, un grand nombre de travaux sur ce sujet a été publié dans des revues scientifiques, des livres et des ouvrages de référence. On peut cerner sept thèmes principauxdans la formation de la géographie de la musique: 1. les origines (non ‘géographiques’); 2. la répartition mondiale et les genres; 3. /‘analyse de /‘emplacement; 4. les sources régionales des activités musicales; 5. les tendances fondées sur l'électricité; 6. l'impact de la musique sur les paysages; 7. la musique globale. À partir de récentes observations, on propose une perspective sur l'élaboration éventuelle d'un huitième thème, à savoir les innovations technologiques. Mots‐clés:géographie de la musique, géographie de la culture, sources régionales, paysage sonore, musique globale.</abstract>
<qualityIndicators>
<score>8.717</score>
<pdfWordCount>3885</pdfWordCount>
<pdfCharCount>25109</pdfCharCount>
<pdfVersion>1.3</pdfVersion>
<pdfPageCount>6</pdfPageCount>
<pdfPageSize>540 x 701.759 pts</pdfPageSize>
<refBibsNative>true</refBibsNative>
<abstractWordCount>236</abstractWordCount>
<abstractCharCount>1535</abstractCharCount>
<keywordCount>5</keywordCount>
</qualityIndicators>
<title>THE SEVEN THEMES OF MUSIC GEOGRAPHY</title>
<genre>
<json:string>article</json:string>
</genre>
<host>
<title>Canadian Geographer / Le Géographe canadien</title>
<language>
<json:string>unknown</json:string>
</language>
<doi>
<json:string>10.1111/(ISSN)1541-0064</json:string>
</doi>
<issn>
<json:string>0008-3658</json:string>
</issn>
<eissn>
<json:string>1541-0064</json:string>
</eissn>
<publisherId>
<json:string>CAG</json:string>
</publisherId>
<volume>40</volume>
<issue>1</issue>
<pages>
<first>69</first>
<last>74</last>
<total>6</total>
</pages>
<genre>
<json:string>journal</json:string>
</genre>
</host>
<namedEntities>
<unitex>
<date></date>
<geogName></geogName>
<orgName></orgName>
<orgName_funder></orgName_funder>
<orgName_provider></orgName_provider>
<persName></persName>
<placeName></placeName>
<ref_url></ref_url>
<ref_bibl></ref_bibl>
<bibl></bibl>
</unitex>
</namedEntities>
<ark>
<json:string>ark:/67375/WNG-7N3PB0TK-P</json:string>
</ark>
<categories>
<wos>
<json:string>1 - social science</json:string>
<json:string>2 - geography</json:string>
</wos>
<scienceMetrix>
<json:string>1 - economic & social sciences</json:string>
<json:string>2 - social sciences</json:string>
<json:string>3 - geography</json:string>
</scienceMetrix>
<scopus>
<json:string>1 - Physical Sciences</json:string>
<json:string>2 - Earth and Planetary Sciences</json:string>
<json:string>3 - Earth-Surface Processes</json:string>
<json:string>1 - Social Sciences</json:string>
<json:string>2 - Social Sciences</json:string>
<json:string>3 - Geography, Planning and Development</json:string>
</scopus>
<inist>
<json:string>1 - sciences humaines et sociales</json:string>
<json:string>2 - histoire et sciences de la litterature</json:string>
</inist>
</categories>
<publicationDate>1996</publicationDate>
<copyrightDate>1996</copyrightDate>
<doi>
<json:string>10.1111/j.1541-0064.1996.tb00433.x</json:string>
</doi>
<id>04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB</id>
<score>1</score>
<fulltext>
<json:item>
<extension>pdf</extension>
<original>true</original>
<mimetype>application/pdf</mimetype>
<uri>https://api.istex.fr/document/04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB/fulltext/pdf</uri>
</json:item>
<json:item>
<extension>zip</extension>
<original>false</original>
<mimetype>application/zip</mimetype>
<uri>https://api.istex.fr/document/04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB/fulltext/zip</uri>
</json:item>
<istex:fulltextTEI uri="https://api.istex.fr/document/04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB/fulltext/tei">
<teiHeader>
<fileDesc>
<titleStmt>
<title level="a" type="main">THE SEVEN THEMES OF MUSIC GEOGRAPHY
<ref type="note" target="#fn1">*</ref>
</title>
</titleStmt>
<publicationStmt>
<authority>ISTEX</authority>
<publisher>Blackwell Publishing Ltd</publisher>
<pubPlace>Oxford, UK</pubPlace>
<date type="published" when="1996-03"></date>
</publicationStmt>
<notesStmt>
<note type="content-type" subtype="article" source="article" scheme="https://content-type.data.istex.fr/ark:/67375/XTP-6N5SZHKN-D">article</note>
<note type="publication-type" subtype="journal" scheme="https://publication-type.data.istex.fr/ark:/67375/JMC-0GLKJH51-B">journal</note>
</notesStmt>
<sourceDesc>
<biblStruct type="article">
<analytic>
<title level="a" type="main">THE SEVEN THEMES OF MUSIC GEOGRAPHY
<ref type="note" target="#fn1">*</ref>
</title>
<author xml:id="author-0000">
<persName>
<forename type="first">PETER H.</forename>
<surname>NASH</surname>
</persName>
<affiliation>
<orgName type="department">Department of Geography</orgName>
<orgName type="department">Faculty of Environmental Studies</orgName>
<orgName type="institution">University of Waterloo</orgName>
<address>
<addrLine>Waterloo</addrLine>
<addrLine>Ontario</addrLine>
<addrLine>Canada N2L 3G1</addrLine>
<country key="CA"></country>
</address>
</affiliation>
</author>
<author xml:id="author-0001">
<persName>
<forename type="first">GEORGE O.</forename>
<surname>CARNEY</surname>
</persName>
<affiliation>
<orgName type="department">Department of Geography</orgName>
<orgName type="institution">Oklahoma State University</orgName>
<address>
<addrLine>Stillwater</addrLine>
<addrLine>Oklahoma</addrLine>
<addrLine>U.S.A. 74078</addrLine>
<country key="US"></country>
</address>
</affiliation>
</author>
<idno type="istex">04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB</idno>
<idno type="ark">ark:/67375/WNG-7N3PB0TK-P</idno>
<idno type="DOI">10.1111/j.1541-0064.1996.tb00433.x</idno>
<idno type="unit">CAG69</idno>
<idno type="toTypesetVersion">file:CAG.CAG69.pdf</idno>
</analytic>
<monogr>
<title level="j" type="main">Canadian Geographer / Le Géographe canadien</title>
<title level="j" type="alt">CANADIAN GEOGRAPHER / LE GEOGRAPHE CANADIEN</title>
<idno type="pISSN">0008-3658</idno>
<idno type="eISSN">1541-0064</idno>
<idno type="book-DOI">10.1111/(ISSN)1541-0064</idno>
<idno type="book-part-DOI">10.1111/cag.1996.40.issue-1</idno>
<idno type="product">CAG</idno>
<idno type="publisherDivision">ST</idno>
<imprint>
<biblScope unit="vol">40</biblScope>
<biblScope unit="issue">1</biblScope>
<biblScope unit="page" from="69">69</biblScope>
<biblScope unit="page" to="74">74</biblScope>
<biblScope unit="page-count">6</biblScope>
<publisher>Blackwell Publishing Ltd</publisher>
<pubPlace>Oxford, UK</pubPlace>
<date type="published" when="1996-03"></date>
</imprint>
</monogr>
</biblStruct>
</sourceDesc>
</fileDesc>
<profileDesc>
<abstract xml:lang="en" style="main">
<p>Music geography first emerged as a subfield of cultural geography c. 1970, During the past 25 years, a significant body of research has been published in scholarly journals, books, and reference works. Seven major themes are outlined in the formation of music geography: I ‐ origins (non‐‘geographical’); II ‐ world distribution and types; III ‐ location analysis; IV‐source areas of musical activities; V ‐ trends based on electricity; VI ‐ impact of music on landscapes; and VII ‐ global music. A view is offered of how an eighth theme (technological innovations) might develop on the basis of recent observations.</p>
<p>La géographiede la musique est apparueau début comme un sous‐domaine de la géographie de la culture aux alentours de 1970. Au cours des vingt‐cinq dernières années, un grand nombre de travaux sur ce sujet a été publié dans des revues scientifiques, des livres et des ouvrages de référence. On peut cerner sept thèmes principauxdans la formation de la géographie de la musique: 1. les origines (non ‘géographiques’); 2. la répartition mondiale et les genres; 3. /‘analyse de /‘emplacement; 4. les sources régionales des activités musicales; 5. les tendances fondées sur l'électricité; 6. l'impact de la musique sur les paysages; 7. la musique globale. À partir de récentes observations, on propose une perspective sur l'élaboration éventuelle d'un huitième thème, à savoir les innovations technologiques.</p>
<p>Mots‐clés:géographie de la musique, géographie de la culture, sources régionales, paysage sonore, musique globale.</p>
</abstract>
<textClass>
<keywords xml:lang="en">
<term xml:id="k1">music geography</term>
<term xml:id="k2">cultural geography</term>
<term xml:id="k3">source areas</term>
<term xml:id="k4">soundscape</term>
<term xml:id="k5">global music</term>
</keywords>
<keywords rend="tocHeading1">
<term>Original Article</term>
</keywords>
</textClass>
<langUsage>
<language ident="en"></language>
</langUsage>
</profileDesc>
</teiHeader>
</istex:fulltextTEI>
<json:item>
<extension>txt</extension>
<original>false</original>
<mimetype>text/plain</mimetype>
<uri>https://api.istex.fr/document/04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB/fulltext/txt</uri>
</json:item>
</fulltext>
<metadata>
<istex:metadataXml wicri:clean="Wiley, elements deleted: body">
<istex:xmlDeclaration>version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"</istex:xmlDeclaration>
<istex:document>
<component version="2.0" type="serialArticle" xml:lang="en">
<header>
<publicationMeta level="product">
<publisherInfo>
<publisherName>Blackwell Publishing Ltd</publisherName>
<publisherLoc>Oxford, UK</publisherLoc>
</publisherInfo>
<doi origin="wiley" registered="yes">10.1111/(ISSN)1541-0064</doi>
<issn type="print">0008-3658</issn>
<issn type="electronic">1541-0064</issn>
<idGroup>
<id type="product" value="CAG"></id>
<id type="publisherDivision" value="ST"></id>
</idGroup>
<titleGroup>
<title type="main" sort="CANADIAN GEOGRAPHER / LE GEOGRAPHE CANADIEN">Canadian Geographer / Le Géographe canadien</title>
</titleGroup>
</publicationMeta>
<publicationMeta level="part" position="03001">
<doi origin="wiley">10.1111/cag.1996.40.issue-1</doi>
<numberingGroup>
<numbering type="journalVolume" number="40">40</numbering>
<numbering type="journalIssue" number="1">1</numbering>
</numberingGroup>
<coverDate startDate="1996-03">March 1996</coverDate>
</publicationMeta>
<publicationMeta level="unit" type="article" position="0006900" status="forIssue">
<doi origin="wiley">10.1111/j.1541-0064.1996.tb00433.x</doi>
<idGroup>
<id type="unit" value="CAG69"></id>
</idGroup>
<countGroup>
<count type="pageTotal" number="6"></count>
</countGroup>
<titleGroup>
<title type="tocHeading1">Original Article</title>
</titleGroup>
<eventGroup>
<event type="firstOnline" date="2008-03-05"></event>
<event type="publishedOnlineFinalForm" date="2008-03-05"></event>
<event type="xmlConverted" agent="Converter:BPG_TO_WML3G version:2.3.2 mode:FullText source:HeaderRef result:HeaderRef" date="2010-02-25"></event>
<event type="xmlConverted" agent="Converter:WILEY_ML3G_TO_WILEY_ML3GV2 version:3.8.8" date="2014-01-08"></event>
<event type="xmlConverted" agent="Converter:WML3G_To_WML3G version:4.1.7 mode:FullText,remove_FC" date="2014-11-04"></event>
</eventGroup>
<numberingGroup>
<numbering type="pageFirst" number="69">69</numbering>
<numbering type="pageLast" number="74">74</numbering>
</numberingGroup>
<linkGroup>
<link type="toTypesetVersion" href="file:CAG.CAG69.pdf"></link>
</linkGroup>
</publicationMeta>
<contentMeta>
<unparsedEditorialHistory>Submitted 04/95 Revised 10/95 Accepted 10/95</unparsedEditorialHistory>
<countGroup>
<count type="referenceTotal" number="52"></count>
<count type="linksCrossRef" number="3"></count>
</countGroup>
<titleGroup>
<title type="main">THE SEVEN THEMES OF MUSIC GEOGRAPHY
<link href="#fn1">*</link>
</title>
</titleGroup>
<creators>
<creator creatorRole="author" xml:id="cr1" affiliationRef="#a1">
<personName>
<givenNames>PETER H.</givenNames>
<familyName>NASH</familyName>
</personName>
</creator>
<creator creatorRole="author" xml:id="cr2" affiliationRef="#a2">
<personName>
<givenNames>GEORGE O.</givenNames>
<familyName>CARNEY</familyName>
</personName>
</creator>
</creators>
<affiliationGroup>
<affiliation xml:id="a1" countryCode="CA">
<unparsedAffiliation>Department of Geography, Faculty of Environmental Studies, University of Waterloo, Waterloo, Ontario, Canada N2L 3G1</unparsedAffiliation>
</affiliation>
<affiliation xml:id="a2" countryCode="US">
<unparsedAffiliation>Department of Geography, Oklahoma State University, Stillwater, Oklahoma, U.S.A. 74078</unparsedAffiliation>
</affiliation>
</affiliationGroup>
<keywordGroup xml:lang="en">
<keyword xml:id="k1">music geography</keyword>
<keyword xml:id="k2">cultural geography</keyword>
<keyword xml:id="k3">source areas</keyword>
<keyword xml:id="k4">soundscape</keyword>
<keyword xml:id="k5">global music</keyword>
</keywordGroup>
<abstractGroup>
<abstract type="main" xml:lang="en">
<p>Music geography first emerged as a subfield of cultural geography c. 1970, During the past 25 years, a significant body of research has been published in scholarly journals, books, and reference works. Seven major themes are outlined in the formation of music geography: I ‐ origins (non‐‘geographical’); II ‐ world distribution and types; III ‐ location analysis; IV‐source areas of musical activities; V ‐ trends based on electricity; VI ‐ impact of music on landscapes; and VII ‐ global music. A view is offered of how an eighth theme (technological innovations) might develop on the basis of recent observations.</p>
<p>La géographiede la musique est apparueau début comme un sous‐domaine de la géographie de la culture aux alentours de 1970. Au cours des vingt‐cinq dernières années, un grand nombre de travaux sur ce sujet a été publié dans des revues scientifiques, des livres et des ouvrages de référence. On peut cerner sept thèmes principauxdans la formation de la géographie de la musique: 1. les origines (non ‘géographiques’); 2. la répartition mondiale et les genres; 3. /‘analyse de /‘emplacement; 4. les sources régionales des activités musicales; 5. les tendances fondées sur l'électricité; 6. l'impact de la musique sur les paysages; 7. la musique globale. À partir de récentes observations, on propose une perspective sur l'élaboration éventuelle d'un huitième thème, à savoir les innovations technologiques.</p>
<p>Mots‐clés:géographie de la musique, géographie de la culture, sources régionales, paysage sonore, musique globale.</p>
</abstract>
</abstractGroup>
</contentMeta>
<noteGroup>
<note xml:id="fn1" numbered="no">
<p>*This article is an expansion and refinement of an illustrated talk by the senior author at the annual meeting of the Canadian Association of Geographers on 20 May 1994 at Wilfrid Laurier University, Waterloo, Ontario, entitled ‘Evolutionary Stages of Music Geography: Themes and Variations’.</p>
</note>
</noteGroup>
</header>
</component>
</istex:document>
</istex:metadataXml>
<mods version="3.6">
<titleInfo lang="en">
<title>THE SEVEN THEMES OF MUSIC GEOGRAPHY</title>
</titleInfo>
<titleInfo type="alternative" contentType="CDATA" lang="en">
<title>THE SEVEN THEMES OF MUSIC GEOGRAPHY*</title>
</titleInfo>
<name type="personal">
<namePart type="given">PETER H.</namePart>
<namePart type="family">NASH</namePart>
<affiliation>Department of Geography, Faculty of Environmental Studies, University of Waterloo, Waterloo, Ontario, Canada N2L 3G1</affiliation>
<role>
<roleTerm type="text">author</roleTerm>
</role>
</name>
<name type="personal">
<namePart type="given">GEORGE O.</namePart>
<namePart type="family">CARNEY</namePart>
<affiliation>Department of Geography, Oklahoma State University, Stillwater, Oklahoma, U.S.A. 74078</affiliation>
<role>
<roleTerm type="text">author</roleTerm>
</role>
</name>
<typeOfResource>text</typeOfResource>
<genre type="article" displayLabel="article" authority="ISTEX" authorityURI="https://content-type.data.istex.fr" valueURI="https://content-type.data.istex.fr/ark:/67375/XTP-6N5SZHKN-D">article</genre>
<originInfo>
<publisher>Blackwell Publishing Ltd</publisher>
<place>
<placeTerm type="text">Oxford, UK</placeTerm>
</place>
<dateIssued encoding="w3cdtf">1996-03</dateIssued>
<edition>Submitted 04/95 Revised 10/95 Accepted 10/95</edition>
<copyrightDate encoding="w3cdtf">1996</copyrightDate>
</originInfo>
<language>
<languageTerm type="code" authority="rfc3066">en</languageTerm>
<languageTerm type="code" authority="iso639-2b">eng</languageTerm>
</language>
<physicalDescription>
<extent unit="references">52</extent>
<extent unit="linksCrossRef">3</extent>
</physicalDescription>
<abstract lang="en">Music geography first emerged as a subfield of cultural geography c. 1970, During the past 25 years, a significant body of research has been published in scholarly journals, books, and reference works. Seven major themes are outlined in the formation of music geography: I ‐ origins (non‐‘geographical’); II ‐ world distribution and types; III ‐ location analysis; IV‐source areas of musical activities; V ‐ trends based on electricity; VI ‐ impact of music on landscapes; and VII ‐ global music. A view is offered of how an eighth theme (technological innovations) might develop on the basis of recent observations. La géographiede la musique est apparueau début comme un sous‐domaine de la géographie de la culture aux alentours de 1970. Au cours des vingt‐cinq dernières années, un grand nombre de travaux sur ce sujet a été publié dans des revues scientifiques, des livres et des ouvrages de référence. On peut cerner sept thèmes principauxdans la formation de la géographie de la musique: 1. les origines (non ‘géographiques’); 2. la répartition mondiale et les genres; 3. /‘analyse de /‘emplacement; 4. les sources régionales des activités musicales; 5. les tendances fondées sur l'électricité; 6. l'impact de la musique sur les paysages; 7. la musique globale. À partir de récentes observations, on propose une perspective sur l'élaboration éventuelle d'un huitième thème, à savoir les innovations technologiques. Mots‐clés:géographie de la musique, géographie de la culture, sources régionales, paysage sonore, musique globale.</abstract>
<note type="content">**This article is an expansion and refinement of an illustrated talk by the senior author at the annual meeting of the Canadian Association of Geographers on 20 May 1994 at Wilfrid Laurier University, Waterloo, Ontario, entitled ‘Evolutionary Stages of Music Geography: Themes and Variations’.</note>
<subject lang="en">
<genre>keywords</genre>
<topic>music geography</topic>
<topic>cultural geography</topic>
<topic>source areas</topic>
<topic>soundscape</topic>
<topic>global music</topic>
</subject>
<relatedItem type="host">
<titleInfo>
<title>Canadian Geographer / Le Géographe canadien</title>
</titleInfo>
<genre type="journal" authority="ISTEX" authorityURI="https://publication-type.data.istex.fr" valueURI="https://publication-type.data.istex.fr/ark:/67375/JMC-0GLKJH51-B">journal</genre>
<identifier type="ISSN">0008-3658</identifier>
<identifier type="eISSN">1541-0064</identifier>
<identifier type="DOI">10.1111/(ISSN)1541-0064</identifier>
<identifier type="PublisherID">CAG</identifier>
<part>
<date>1996</date>
<detail type="volume">
<caption>vol.</caption>
<number>40</number>
</detail>
<detail type="issue">
<caption>no.</caption>
<number>1</number>
</detail>
<extent unit="pages">
<start>69</start>
<end>74</end>
<total>6</total>
</extent>
</part>
</relatedItem>
<identifier type="istex">04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB</identifier>
<identifier type="ark">ark:/67375/WNG-7N3PB0TK-P</identifier>
<identifier type="DOI">10.1111/j.1541-0064.1996.tb00433.x</identifier>
<identifier type="ArticleID">CAG69</identifier>
<recordInfo>
<recordContentSource authority="ISTEX" authorityURI="https://loaded-corpus.data.istex.fr" valueURI="https://loaded-corpus.data.istex.fr/ark:/67375/XBH-L0C46X92-X">wiley</recordContentSource>
<recordOrigin>Blackwell Publishing Ltd</recordOrigin>
</recordInfo>
</mods>
<json:item>
<extension>json</extension>
<original>false</original>
<mimetype>application/json</mimetype>
<uri>https://api.istex.fr/document/04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB/metadata/json</uri>
</json:item>
</metadata>
<serie></serie>
</istex>
</record>

Pour manipuler ce document sous Unix (Dilib)

EXPLOR_STEP=$WICRI_ROOT/Wicri/Musique/explor/DebussyV1/Data/Istex/Corpus
HfdSelect -h $EXPLOR_STEP/biblio.hfd -nk 001791 | SxmlIndent | more

Ou

HfdSelect -h $EXPLOR_AREA/Data/Istex/Corpus/biblio.hfd -nk 001791 | SxmlIndent | more

Pour mettre un lien sur cette page dans le réseau Wicri

{{Explor lien
   |wiki=    Wicri/Musique
   |area=    DebussyV1
   |flux=    Istex
   |étape=   Corpus
   |type=    RBID
   |clé=     ISTEX:04B82ACA61728F7C2DD043A1B693F6A2C2490BCB
   |texte=   THE SEVEN THEMES OF MUSIC GEOGRAPHY
}}

Wicri

This area was generated with Dilib version V0.6.33.
Data generation: Tue Sep 25 16:34:07 2018. Site generation: Mon Mar 11 10:31:28 2024