Serveur d'exploration sur Pittsburgh - Checkpoint (PascalFrancis)

Index « Wicri.i » - entrée « Mathématiques »
Attention, ce site est en cours de développement !
Attention, site généré par des moyens informatiques à partir de corpus bruts.
Les informations ne sont donc pas validées.
Martinique < Mathématiques < Matière plastique  Facettes :

List of bibliographic references

Number of relevant bibliographic references: 20.
Ident.Authors (with country if any)Title
000004 (2015) Drew H. Bailey [États-Unis] ; XINLIN ZHOU [République populaire de Chine] ; YIYUN ZHANG [République populaire de Chine] ; JIAXIN CUI [République populaire de Chine] ; Lynn S. Fuchs [États-Unis] ; Nancy C. Jordan [États-Unis] ; Russell Gersten [États-Unis] ; Robert S. Siegler [États-Unis, République populaire de Chine]Development of fraction concepts and procedures in U.S. and Chinese children
000342 (2014) Lisa K. Fazio [États-Unis] ; Drew H. Bailey [États-Unis] ; Clarissa A. Thompson [États-Unis] ; Robert S. Siegler [États-Unis, République populaire de Chine]Relations of different types of numerical magnitude representations to each other and to mathematics achievement
000526 (2014) Robert S. Siegler [États-Unis, République populaire de Chine] ; Clarissa A. Thompson [États-Unis]Numerical landmarks are useful-except when they're not
000875 (2014) John R. Anderson [États-Unis] ; Jon M. Fincham [États-Unis]Extending problem-solving procedures through reflection
000A54 (2014) Caitlin Tenison [États-Unis] ; Jon M. Fincham [États-Unis] ; John R. Anderson [États-Unis]Detecting math problem solving strategies: An investigation into the use of retrospective self-reports, latency and fMRI data
000F07 (2013) Candace A. Walkington [États-Unis]Using Adaptive Learning Technologies to Personalize Instruction to Student Interests: The Impact of Relevant Contexts on Performance and Learning Outcomes
001091 (2013) Jan L. Plass [États-Unis] ; Bruce D. Homer [États-Unis] ; Jennifer Case [États-Unis] ; Paul A. O'Keefe [États-Unis] ; Elizabeth O. Hayward [États-Unis] ; Murphy Stein [États-Unis] ; Ken Perlin [États-Unis]The Impact of Individual, Competitive, and Collaborative Mathematics Game Play on Learning, Performance, and Motivation
001625 (2013) Ming-Te Wang [États-Unis] ; Jacquelynne S. Eccles [États-Unis] ; Sarah Kenny [États-Unis]Not Lack of Ability but More Choice: Individual and Gender Differences in Choice of Careers in Science, Technology, Engineering, and Mathematics
001690 (2013) Ming-Te Wang [États-Unis] ; Jessica Degol [États-Unis]Motivational pathways to STEM career choices: Using expectancy-value perspective to understand individual and gender differences in STEM fields
001744 (2013) Joseph Albert Wister [États-Unis] ; Margaret L. Stubbs [États-Unis] ; Chaquica Shipman [États-Unis]Mentioning Menstruation: A Stereotype Threat that Diminishes Cognition?
001A63 (2013) YANGHEE KIM [États-Unis] ; JAE HOON LIM [États-Unis]Gendered Socialization With an Embodied Agent: Creating a Social and Affable Mathematics Learning Environment for Middle-Grade Females
001A66 (2013) Ivon Arroyo [États-Unis] ; MINGHUI TAI [États-Unis] ; Winslow Burleson [États-Unis] ; Kasia Muldner [États-Unis] ; Beverly Park Woolf [États-Unis]Gender Differences in the Use and Benefit of Advanced Learning Technologies for Mathematics
001A93 (2013) Robert S. Siegler [États-Unis, République populaire de Chine] ; Lisa K. Fazio [États-Unis] ; Drew H. Bailey [États-Unis] ; XINLIN ZHOU [République populaire de Chine]Fractions: the new frontier for theories of numerical development
001D58 (2013) Nancy C. Jordan [États-Unis] ; Nicole Hansen [États-Unis] ; Lynn S. Fuchs [États-Unis] ; Robert S. Siegler [États-Unis] ; Russell Gersten [États-Unis] ; Deborah Micklos [États-Unis]Developmental predictors of fraction concepts and procedures
001E41 (2013) Timothy J. Nokes-Malach [États-Unis] ; Kurt Vanlehn [États-Unis] ; Daniel M. Belenky [États-Unis] ; Max Lichtenstein [États-Unis] ; Gregory Cox [États-Unis]Coordinating principles and examples through analogy and self-explanation
001F63 (2013) Elizabeth Votruba-Drzal [États-Unis] ; Rebekah Levine Coley [États-Unis] ; Amanda S. Koury [États-Unis] ; Portia Miller [États-Unis]Center-Based Child Care and Cognitive Skills Development: Importance of Timing and Household Resources
002260 (2013) Saiying Steenbergen-Hu [États-Unis] ; Harris Cooper [États-Unis]A Meta-Analysis of the Effectiveness of Intelligent Tutoring Systems on K-12 Students' Mathematical Learning
002857 (2012) GAOWEI CHEN [États-Unis] ; MING MING CHIU [États-Unis] ; ZHAN WANG [États-Unis]Social metacognition and the creation of correct, new ideas: A statistical discourse analysis of online mathematics discussions
003774 (2012) Ming-Te Wang [États-Unis]Educational and Career Interests in Math: A Longitudinal Examination of the Links Between Classroom Environment, Motivational Beliefs, and Interests : Educational and Occupational Planning and Choice as Core Developmental Tasks during the Transition to Adulthood
003D14 (2012) Julie L. Booth [États-Unis] ; Kenneth R. Koedinger [États-Unis]Are diagrams always helpful tools? Developmental and individual differences in the effect of presentation format on student problem solving

Pour manipuler ce document sous Unix (Dilib)

EXPLOR_STEP=$WICRI_ROOT/Wicri/Amérique/explor/PittsburghV1/Data/PascalFrancis/Checkpoint
HfdIndexSelect -h $EXPLOR_AREA/Data/PascalFrancis/Checkpoint/Wicri.i -k "Mathématiques" 
HfdIndexSelect -h $EXPLOR_AREA/Data/PascalFrancis/Checkpoint/Wicri.i  \
                -Sk "Mathématiques" \
         | HfdSelect -Kh $EXPLOR_AREA/Data/PascalFrancis/Checkpoint/biblio.hfd 

Pour mettre un lien sur cette page dans le réseau Wicri

{{Explor lien
   |wiki=    Wicri/Amérique
   |area=    PittsburghV1
   |flux=    PascalFrancis
   |étape=   Checkpoint
   |type=    indexItem
   |index=    Wicri.i
   |clé=    Mathématiques
}}

Wicri

This area was generated with Dilib version V0.6.38.
Data generation: Fri Jun 18 17:37:45 2021. Site generation: Fri Jun 18 18:15:47 2021