Serveur d'exploration sur Pittsburgh - Curation (Istex)

Index « Keywords » - entrée « Child development »
Attention, ce site est en cours de développement !
Attention, site généré par des moyens informatiques à partir de corpus bruts.
Les informations ne sont donc pas validées.
Child depression inventory < Child development < Child development perspectives  Facettes :

List of bibliographic references

Number of relevant bibliographic references: 59.
[0-20] [0 - 20][0 - 50][20-40]
Ident.Authors (with country if any)Title
000127 (2010) Nermeen E. El Nokali [États-Unis] ; Heather J. Bachman [États-Unis] ; Elizabeth Votruba-Drzal [États-Unis]Parent Involvement and Children’s Academic and Social Development in Elementary School
000139 (1999) Joan I. Vondra [États-Unis] ; Katherine Dowdell Hommerding [États-Unis] ; Daniel S. Shaw [États-Unis]Chapter VI. Stability and Change in Infant Attachment in a Low‐Income Sample
000165 (1999) Daniel S. Shaw [États-Unis] ; Emily B. Winslow [États-Unis] ; Clare Flanagan [États-Unis]A Prospective Study of the Effects of Marital Status and Family Relations on Young Children's Adjustment among African American and European American Families
000227 (2013) Kathryn C. Monahan [États-Unis] ; Laurence Steinberg ; Elizabeth CauffmanAge Differences in the Impact of Employment on Antisocial Behavior
000326 (2012) Hyein Chang [États-Unis] ; Elizabeth C. Shelleby [États-Unis] ; Jeewon Cheong [États-Unis] ; Daniel S. Shaw [États-Unis]Cumulative Risk, Negative Emotionality, and Emotion Regulation as Predictors of Social Competence in Transition to School: A Mediated Moderation Model
000501 (2000) Robert B. Mccall [États-Unis] ; Chrstina J. Groark [États-Unis]The Future of Applied Child Development Research and Public Policy
000897 (2008) Xin Feng [États-Unis] ; Daniel S. Shaw [États-Unis] ; Maria Kovacs [États-Unis] ; Tonya Lane [États-Unis] ; Flannery E. O'Rourke [États-Unis] ; Joseph H. Alarcon [États-Unis]Emotion regulation in preschoolers: the roles of behavioral inhibition, maternal affective behavior, and maternal depression
000927 (1999) Robert B. Mccall [États-Unis] ; Beth L. Green [États-Unis] ; Christina J. Groark [États-Unis] ; Mark S. Strauss [États-Unis] ; Anne E. Farber [États-Unis]An Interdisciplinary, University-Community, Applied Developmental Science Partnership
000964 (2013) Celia A. Brownell [États-Unis] ; Margarita Svetlova [États-Unis] ; Ranita Anderson [États-Unis] ; Sara R. Nichols [États-Unis] ; Jesse Drummond [États-Unis]Socialization of Early Prosocial Behavior: Parents’ Talk About Emotions is Associated With Sharing and Helping in Toddlers
000979 (2012) Cecily R. Hardaway [États-Unis] ; Melvin N. Wilson [États-Unis] ; Daniel S. Shaw [États-Unis] ; Thomas J. Dishion [États-Unis]Family Functioning and Externalizing Behaviour among Low‐income Children: Self‐regulation as a Mediator
000B03 (2008) Victoria B. Egizio [États-Unis] ; J. Richard Jennings [États-Unis] ; Israel C. Christie [États-Unis] ; Lei K. Sheu [États-Unis] ; Karen A. Matthews [États-Unis] ; Peter J. Gianaros [États-Unis]Cardiac vagal activity during psychological stress varies with social functioning in older women
000D43 (2006) Jennifer S. Silk [États-Unis] ; Daniel S. Shaw [États-Unis] ; Emily M. Skuban [États-Unis] ; Alyssa A. Oland [États-Unis] ; Maria Kovacs [États-Unis]Emotion regulation strategies in offspring of childhood‐onset depressed mothers
001150 (2000) Sue A. Kelley ; Celia A. Brownell [États-Unis] ; Susan B. Campbell [États-Unis]Mastery Motivation and Self‐Evaluative Affect in Toddlers: Longitudinal Relations with Maternal Behavior
001280 (2012) Julie L. Booth [États-Unis] ; Kenneth R. Koedinger [États-Unis]Are diagrams always helpful tools? Developmental and individual differences in the effect of presentation format on student problem solving
001364 (2013) Celia A. Brownell [États-Unis] ; Stephanie S. Iesue [États-Unis] ; Sara R. Nichols [États-Unis] ; Margarita Svetlova [États-Unis]Mine or Yours? Development of Sharing in Toddlers in Relation to Ownership Understanding
001631 (2013) Celia A. Brownell [États-Unis]Early Development of Prosocial Behavior: Current Perspectives
001635 (1994) Susan B. Campbell [États-Unis] ; Elizabeth W. Pierce [États-Unis] ; Cynthia L. March [États-Unis] ; Linda J. Ewing [États-Unis] ; Emily K. Szumowski [États-Unis]Hard‐to‐Manage Preschool Boys: Symptomatic Behavior across Contexts and Time
001737 (2013) Thomas M. Olino [États-Unis] ; C. Emily Durbin [États-Unis] ; Daniel N. Klein ; Elizabeth P. Hayden ; Margaret W. DysonGender Differences in Young Children's Temperament Traits: Comparisons Across Observational and Parent‐Report Methods
001823 (1988) Kay Donahue Jennings [États-Unis] ; Vaughan Stagg [États-Unis] ; Allan Pallay [États-Unis]Assessing support networks: Stability and evidence for convergent and divergent validity
001940 (2012) Carla Smith Stover [États-Unis] ; Christian M. Connell [États-Unis] ; Leslie D. Leve [États-Unis] ; Jenae M. Neiderhiser [États-Unis] ; Daniel S. Shaw [États-Unis] ; Laura V. Scaramella [États-Unis] ; Rand Conger [États-Unis] ; David Reiss [États-Unis]Fathering and mothering in the family system: linking marital hostility and aggression in adopted toddlers
001941 (2013) Lindsay R. Nickel [États-Unis] ; Alyssa R. Thatcher [États-Unis] ; Flavio Keller ; Robert H. Wozniak ; Jana M. Iverson [États-Unis]Posture Development in Infants at Heightened versus Low Risk for Autism Spectrum Disorders

Pour manipuler ce document sous Unix (Dilib)

EXPLOR_STEP=$WICRI_ROOT/Wicri/Amérique/explor/PittsburghV1/Data/Istex/Curation
HfdIndexSelect -h $EXPLOR_AREA/Data/Istex/Curation/KwdEn.i -k "Child development" 
HfdIndexSelect -h $EXPLOR_AREA/Data/Istex/Curation/KwdEn.i  \
                -Sk "Child development" \
         | HfdSelect -Kh $EXPLOR_AREA/Data/Istex/Curation/biblio.hfd 

Pour mettre un lien sur cette page dans le réseau Wicri

{{Explor lien
   |wiki=    Wicri/Amérique
   |area=    PittsburghV1
   |flux=    Istex
   |étape=   Curation
   |type=    indexItem
   |index=    KwdEn.i
   |clé=    Child development
}}

Wicri

This area was generated with Dilib version V0.6.38.
Data generation: Fri Jun 18 17:37:45 2021. Site generation: Fri Jun 18 18:15:47 2021