Serveur d'exploration sur Pittsburgh - Checkpoint (Istex)

Index « Titre (en) » - entrée « language »
Attention, ce site est en cours de développement !
Attention, site généré par des moyens informatiques à partir de corpus bruts.
Les informations ne sont donc pas validées.
landscapes < language < languages  Facettes :

List of bibliographic references

Number of relevant bibliographic references: 15.
Ident.Authors (with country if any)Title
000024 (2014) Laura M. Morett [États-Unis]When Hands Speak Louder Than Words: The Role of Gesture in the Communication, Encoding, and Recall of Words in a Novel Second Language
000121 (2014) Yi Xu [États-Unis] ; Li Un Chang [États-Unis] ; Charles A. Perfetti [États-Unis]The Effect of Radical‐Based Grouping in Character Learning in Chinese as a Foreign Language
000605 (2014) Naoko Taguchi [États-Unis]Development of Interactional Competence in Japanese as a Second Language: Use of Incomplete Sentences as Interactional Resources
000620 (2014) Leida C. Tolentino [États-Unis] ; Natasha Tokowicz [États-Unis]Cross‐Language Similarity Modulates Effectiveness of Second Language Grammar Instruction
000A86 (2013) Yi Xu [États-Unis] ; Li-Yun Chang [États-Unis] ; Juan Zhang ; Charles A. Perfetti [États-Unis]Reading, Writing, and Animation in Character Learning in Chinese as a Foreign Language
000D63 (2013) Eve Sauer Lebarton [États-Unis] ; Jana M. Iverson [États-Unis]Fine motor skill predicts expressive language in infant siblings of children with autism
000F38 (2013) Diane L. Williams [États-Unis] ; Vladimir L. Cherkassky [États-Unis] ; Robert A. Mason [États-Unis] ; Timothy A. Keller [États-Unis] ; Nancy J. Minshew [États-Unis] ; Marcel Adam Just [États-Unis]Brain Function Differences in Language Processing in Children and Adults with Autism
001226 (2012) Drozdstoj Stoyanov [Bulgarie] ; Peter K. Machamer [États-Unis] ; Kenneth F. Schaffner [États-Unis] ; Rayito Rivera-Hernández [Espagne, Bulgarie]The meta‐language of psychiatry as cross‐disciplinary effort: In response to Zachar (2012)
001316 (2012) Francis J. Troyan [États-Unis]Standards for Foreign Language Learning: Defining the Constructs and Researching Learner Outcomes
001452 (2012) Martha E. Tyrone ; Claude E. Mauk [États-Unis]Phonetic reduction and variation in American Sign Language: A quantitative study of sign lowering
001663 (2012) Allen N. Lamb [États-Unis] ; Jill A. Rosenfeld [États-Unis] ; Nicholas J. Neill [États-Unis] ; Michael E. Talkowski [États-Unis] ; Ian Blumenthal [États-Unis] ; Santhosh Girirajan [États-Unis] ; Debra Keelean-Fuller [États-Unis] ; Zheng Fan [États-Unis] ; Jill Pouncey [États-Unis] ; Cathy Stevens [États-Unis] ; Loren Mackay-Loder [Canada] ; Deborah Terespolsky [Canada] ; Patricia I. Bader [États-Unis] ; Kenneth Rosenbaum ; Stephanie E. Vallee [États-Unis] ; John B. Moeschler [États-Unis] ; Roger Ladda [États-Unis] ; Susan Sell [États-Unis] ; Judith Martin [États-Unis] ; Shawnia Ryan [États-Unis] ; Marilyn C. Jones [États-Unis] ; Rocio Moran [États-Unis] ; Amy Shealy [États-Unis] ; Suneeta Madan-Khetarpal [États-Unis] ; Juliann Mcconnell [États-Unis] ; Urvashi Surti [États-Unis] ; Andrée Delahaye [France] ; Bénédicte Heron-Longe [France] ; Eva Pipiras [France] ; Brigitte Benzacken [France] ; Sandrine Passemard [France] ; Alain Verloes [France] ; Bertrand Isidor [France] ; Cedric Le Caignec [France] ; Gwen M. Glew [États-Unis] ; Kent E. Opheim [États-Unis] ; Maria Descartes [États-Unis] ; Evan E. Eichler [États-Unis] ; Cynthia C. Morton [États-Unis] ; James F. Gusella [États-Unis] ; Roger A. Schultz [États-Unis] ; Blake C. Ballif [États-Unis] ; Lisa G. Shaffer [États-Unis]Haploinsufficiency of SOX5 at 12p12.1 is associated with developmental delays with prominent language delay, behavior problems, and mild dysmorphic features
001775 (2012) Llorenç Andreu [Espagne] ; M Nica Sanz-Torrent [Espagne] ; Lucia Buil Legaz [Espagne] ; Brian Macwhinney [États-Unis]Effect of verb argument structure on picture naming in children with and without specific language impairment (SLI)
001929 (2012) Augusto Buchweitz [États-Unis, Brésil] ; Timothy A. Keller [États-Unis] ; Ann Meyler [États-Unis] ; Marcel Adam Just [États-Unis]Brain activation for language dual‐tasking: Listening to two people speak at the same time and a change in network timing
002499 (2005) Heidi M. Feldman ; Philip S. Dale ; Thomas F. Campbell ; D. Kathleen Colborn ; Marcia Kurs-Lasky ; Howard E. Rockette ; Jack L. ParadiseConcurrent and Predictive Validity of Parent Reports of Child Language at Ages 2 and 3 Years
002824 (2002) Carolyn P. Rosé [États-Unis] ; Dumisizwe Bhembe [États-Unis] ; Antonio Roque [États-Unis] ; Stephanie Siler [États-Unis] ; Ramesh Srivastava [États-Unis] ; Kurt Vanlehn [États-Unis]A Hybrid Language Understanding Approach for Robust Selection of Tutoring Goals

Pour manipuler ce document sous Unix (Dilib)

EXPLOR_STEP=$WICRI_ROOT/Wicri/Amérique/explor/PittsburghV1/Data/Istex/Checkpoint
HfdIndexSelect -h $EXPLOR_AREA/Data/Istex/Checkpoint/Title.i -k "language" 
HfdIndexSelect -h $EXPLOR_AREA/Data/Istex/Checkpoint/Title.i  \
                -Sk "language" \
         | HfdSelect -Kh $EXPLOR_AREA/Data/Istex/Checkpoint/biblio.hfd 

Pour mettre un lien sur cette page dans le réseau Wicri

{{Explor lien
   |wiki=    Wicri/Amérique
   |area=    PittsburghV1
   |flux=    Istex
   |étape=   Checkpoint
   |type=    indexItem
   |index=    Title.i
   |clé=    language
}}

Wicri

This area was generated with Dilib version V0.6.38.
Data generation: Fri Jun 18 17:37:45 2021. Site generation: Fri Jun 18 18:15:47 2021